آلرژی با ابتلا به نوع شدید کووید-19 ارتباط دارد؟

به گزارش آیان کتاب، در مطالعه ای که روی بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان ها انجام گرفت، معین شد که نتایج مربوط به افراد مبتلا به آلرژی با بیماران دیگر مشابه بوده است.

آلرژی با ابتلا به نوع شدید کووید-19 ارتباط دارد؟

پزشکان آمریکایی اظهار داشتند: شرایط 275 بیمار بستری شده در بیمارستان را که به بیماری کووید-19 مبتلا بوده و سابقه ابتلا به آلرژی نیز داشتند، مورد آنالیز قرار دادیم.

آنها مشاهده کردند در مدت دو ماه متوجه شدیم که شدت بیماری بین بیماران مبتلا به کووید-19 که به آلرژی نیز دچار بودند با بیماران کرونایی بدون سابقه آلرژی تفاوتی ندارد.

عواملی که محققان برای معین شدت بیماری در نظر گرفتند شامل بستری بیمار در بخش مراقبت های ویژه، مدت اقامت، احتیاج به اکسیژن مکمل و لوله گذاری بوده است.

در این مطالعه شرایط افراد مبتلا به رینیت آلرژیک، آسم، اگزما و آلرژی های غذایی مورد آنالیز نهاده شد. به گفته محققان تفاوت قابل توجهی در تعداد مداخلات مورد احتیاج بیماران در مقایسه با سایر بیماران وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، حتی در خصوص پذیرش بیمار در بخش مراقبتهای ویژه می توان گفت که در افراد مبتلا به بیماری آلرژیک احتمال بستری 43 درصد و در افراد دیگر 45 درصد بوده است. همچنین افراد مبتلا به آلرژی 79 درصد به اکسیژن مکمل احتیاج پیدا نموده اند در حالیکه این میزان در افراد دیگر 74 درصد بوده است.

منبع: همگردی
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 272

به "آلرژی با ابتلا به نوع شدید کووید-19 ارتباط دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلرژی با ابتلا به نوع شدید کووید-19 ارتباط دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید