اعتراض نماینده دشتی و تنگستان به افتتاح سد نیمه تمام خاییز

به گزارش آیان کتاب، نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی به افتتاح سد خاییز در شهرستان تنگستان در حالی که به گفته او کامل نیست، اعتراض کرد.

اعتراض نماینده دشتی و تنگستان به افتتاح سد نیمه تمام خاییز

به گزارش از ، غلامحسین کرمی نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در صفحه خود در اینستاگرام این طور نوشته است:جناب آقای وزیر!!! افتتاح سد نیمه تمام خاییز تنگستان استان بوشهر خیانت است به مردم منطقه. تا به امروز افتتاح سد بدون آب بالابر دریچه خروجی و سرریز آب ندیده ایم . این یعنی فاجعه ...

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که مسئولان استان بوشهر و فرماندار شهرستان تنگستان در روزهای اخیر اعلام کرده اند، سد خاییز که در شهرستان تنگستان واقع شده است این هفته به دستور رئیس جمهور افتتاح می شود.

البته هفته پیش این شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر اعلام کرده بود سد خاییز با پیشرفت 90 درصد آماده آبگیری است

این سد از نوع خاکی با هسته رسی است و با ارتفاع 36متر، طول تاج 610 متر، عرض 10 متر و حجم مخزن حدود 16 میلیون متر مکعب برای آبیاری نخلستان های شبکه آبیاری اَهرَم در مدت 3 سال بر روی رودخانه اَهرَم ساخته شده است.

تنگستان پس از دشتستان، دومین شهرستان تولیدکننده خرما در استان بوشهر به تعداد می رود و ساخت سد خاییز برای آبیاری نخلستان ها از مطالبات دیرین مردم این دیار است.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 710

به "اعتراض نماینده دشتی و تنگستان به افتتاح سد نیمه تمام خاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض نماینده دشتی و تنگستان به افتتاح سد نیمه تمام خاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید