اگر همه ماسک بزنند انتقال کرونا 95 درصد کاهش می یابد، افزایش بیماران بستری در بوشهر

به گزارش آیان کتاب، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: اگر فرد بیمار و سالم هر دو ماسک بزنند خطر انتقال بیماری کرونا تا 95 درصد کاهش پیدا می نماید.

اگر همه ماسک بزنند انتقال کرونا 95 درصد کاهش می یابد، افزایش بیماران بستری در بوشهر

به گزارش از ، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در 24 ساعت گذشته 12 نفر به فهرست آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان، اضافه نموده شد.

او اضافه نمود: اکنون 45 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که یک نفر از آن ها در بخش icu تحت مراقبت های ویژه واقع شده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: با کوشش های شبانه روزی نیروی درمان استان تعداد 6 نفر از بیماران بستری مبتلا به کرونا با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده اند.

کشمیری بیان نمود: در 24 ساعت گذشته چهار نفر از هم استانی ها بر اثر ابتلا به کرونا فوت نموده اند.

او گفت: از چهار بیمار فوت شده دو نفر از شهرستان گناوه بودند شامل یک خانم 62 ساله و یک آقای 70 ساله، که هر دو سابقه بیماری زمینه ای داشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه نمود: یک آقا از شهرستان دشتستان که64 ساله و بدون سابقه بیماری زمینه ای بوده و یک آقا نیز از شهرستان بوشهر با سابقه بیماری زمینه ای دیگر موارد فوتی در شبانه روز گذشته بوده اند.

کشمیری با تاکید بر استفاده هم استانی ها از ماسک، عنوان نمود: ماسک موثرترین روش محافظت در برابر کروناست و اگر فرد سالم و شخص بیمار هر دو ماسک نزنند، خطر ابتلا بیش از 70 درصد است.

او گفت: اگر فرد سالم ماسک بزند، ولی فرد بیمار ماسک نزند خطر به کمتر از 50 درصد کاهش می یابد، اما اگر فرد بیمار و سالم هر دو ماسک بزنند خطر انتقال بیماری تا 95 درصد کاهش پیدا می نماید.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1

به "اگر همه ماسک بزنند انتقال کرونا 95 درصد کاهش می یابد، افزایش بیماران بستری در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر همه ماسک بزنند انتقال کرونا 95 درصد کاهش می یابد، افزایش بیماران بستری در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید