برگزاری آزمون استخدامی دوباره در دستور کار وزارت نفت قرار می گیرد

به گزارش آیان کتاب، علی مددی گفت: با توجه به بازنشستگی بخش قابل توجهی از کارکنان صنعت نفت طی چهار تا پنج سال آینده، برنامه های مناسبی در مورد جذب تدارک دیده ایم.

برگزاری آزمون استخدامی دوباره در دستور کار وزارت نفت قرار می گیرد

به گزارش ، مهدی علی مددی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت اظهار کرد: تعهد هایی نسبت به تبدیل شرایط بخشی از کارکنان صنعت نفت وجود دارد که تبدیل شرایط پذیرفته شدگان آزمون قراردادی مدت موقت و تبدیل شرایط مشمولان ایثارگر از جمله آن هاست.

او با اشاره به برنامه ریزی وزارت نفت دولت گذشته برای تبدیل شرایط بخشی از کارکنان در قالب قرارداد های جذب نوین، بیان کرد: با دستور وزیر نفت، کارگروهی تخصصی برای آنالیز همه تعهد ها و مسئولیت ها در حوزه منابع انسانی صنعت نفت ایجاد شده است. یکی از دستورکار های این کارگروه، آنالیز قرارداد های جذب نوین است که با قوانین و مقررات حاکم بر صنعت نفت مغایرت دارد.

معاون وزیر نفت با تأکید بر ضرورت پرهیز از تکثر قرارداد ها در حوزه منابع انسانی وزارت نفت، به فعالیت کارکنان صنعت نفت در قالب های قراردادی رسمی، مدت معین، مدت موقت و ارکان ثالث اشاره نمود و گفت: رویکرد اصلی ما این است که عمل به تعهد های را با بهره مندی از قرارداد های موجود محقق کنیم تا حد امکان الگوی تازه ای به قرارداد های کنونی جذب نیروی انسانی وزارت نفت اضافه کرده نگردد.

علی مددی هدف از انجام آنالیز های جامع به وسیله کارگروه تخصصی معین شده از سوی وزیر نفت را ایجاد محمل قانون مندی متکی بر ساختار بودجه ای معین و دارای ضمانت اجرایی برای سرمایه انسانی صنعت نفت اسم کرد و اضافه کرد: تعهداتی که منافع سرمایه انسانی در آن لحاظ شده باشد، به هیچ اسم لغو نمی گردد و از این بابت به همه کارکنان اطمینان خاطر می دهیم که تعهد های جذب پس از آنالیز صحت شرایط افراد، تطبیق با نظام بودجه ای و ضوابط فعلی، عملیاتی می شوند.

به گفته وی، به زودی پس از تکمیل آنالیز ها در کارگروه های تخصصی و دریافت نظر نهایی وزیر نفت، نتایج برای اجرا ابلاغ می گردد.

علی مددی درباره مشمولان ایثارگر شرح داد: تعداد مشمولان بند و ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه در وزارت نفت حدود 5 هزار نفر هستند که به رغم محدودیت های بودجه ای، وزیر نفت با نگاهی مثبت، تبدیل شرایط تمام مشمولان را لازم الاجرا خوانده است. بخش عمده کار ها برای تبدیل شرایط این کارکنان صورت گرفته و به منظور تکمیل فعالیت ها، امروز (24 شهریورماه) نشستی با مدیران منابع انسانی در سطح وزارت نفت خواهیم داشت و در تلاشیم با تدوین سازوکار ها و برطرف موانع پیش رو، این فرآیند را هم تا انتها سال نهایی کنیم و به پایان برسانیم و به همه تعهد های صنعت نفت در این موضوع عمل کنیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت درباره حدود 1700 نفر پذیرفته شده آزمون کارکنان قراردادی مدت موقت هم گفت: در این زمینه آنالیز ها در حال اجرا است و پس از صحت سنجی شرایط افراد و احتیاجسنجی، پذیرفته شدگان برای مصاحبه دعوت می شوند تا فرآیند جذب آنان در قالب قرارداد مربوطه تکمیل گردد.

وی با تأکید بر اینکه جذب نیروی مورد احتیاج، موضوع نگاه وزارت نفت را در حوزه منابع انسانی شکل داده است، ادامه داد: با توجه به بازنشستگی بخش قابل توجهی از کارکنان صنعت نفت طی چهار تا پنج سال آینده، برنامه های مناسب دیگری هم در مورد جذب تدارک دیده ایم که در این زمینه، برگزاری آزمون استخدامی هم دوباره در دستور کار قرار می گیرد تا بتوانیم با ایجاد انگیزه در فارغ التحصیلان دانشگاهیِ امیدوار به کار در صنعت نفت، از ظرفیت بازار کار جامعه علمی کشور در جهت اعتلای این صنعت به نحو بهینه تری بهره مند شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 736

به "برگزاری آزمون استخدامی دوباره در دستور کار وزارت نفت قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری آزمون استخدامی دوباره در دستور کار وزارت نفت قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید