بلینکن: از عربستان در برابر تهدیدات خارجی حمایت می کنیم

به گزارش آیان کتاب، وزیر خارجه آمریکا بیان کرد که دولت متبوعش علی رغم تغییرات اخیر در سیاست های خود در قبال جنگ یمن همچنان در برابر تهدیدات خارجی از عربستان سعودی حمایت خواهد نمود.

بلینکن: از عربستان در برابر تهدیدات خارجی حمایت می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا شنبه شب به وقت تهران در پیامی توئیتری از تداوم حمایت کشورش از عربستان سعودی علی رغم تصمیمات اخیر در قبال جنگ یمن اطلاع داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بلینکن در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: دیروز با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی صحبت کردم. عربستان سعودی یک متحد امنیتی مهم برای ماست.

وی اضافه کرد: اگرچه ما در حال احیای دیپلماسی برای سرانجام بخشیدن به جنگ یمن و ارتقای مسائل حقوق بشری در روابطمان [با عربستان] هستیم، اما همچنان به همکاری با یکدیگر برای دفاع از عربستان در برابر تهدیدات خارجی ادامه خواهیم داد.

روز پنج شنبه 16 بهمن ماه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اذعان به فاجعه انسانی که طی سال های اخیر در سایه حمایت های کشورش از ائتلاف سعودی در جنگ یمن رقم خورده است، مدعی شد که دولتش کوشش های دیپلماتیک برای سرانجام بخشیدن به جنگ یمن را شروع می نماید.

وی در این خصوص گفت: این جنگ باید سرانجام یابد. به همین دلیل ما به حمایت های خود از عملیات های تهاجمی در جنگ یمن، از جمله فروش سلاح های مرتبط با عملیات های تهاجمی، سرانجام می دهیم.

بایدن البته اعلام نمود که حمایت های دولتش از عربستان سعودی برای آنچه مقامات آمریکایی دفاع از خاک خود و مردم خود در برابر حملات موشکی می خوانند، ادامه خواهد یافت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 422

به "بلینکن: از عربستان در برابر تهدیدات خارجی حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: از عربستان در برابر تهدیدات خارجی حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید