توزیع واکسن آنفلوانزا بین مطب دارها از امروز

به گزارش آیان کتاب، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی گفت: در تهران با توجه به تعدد افرادی که باید واکسن آنفلوانزا را دریافت نمایند از امروز و ظرف مدت یک پیامک هایی به همکاران پزشکی و داروخانه ای برای دریافت واکسن آنفلوآنزا ارسال خواهد شد.

توزیع واکسن آنفلوانزا بین مطب دارها از امروز

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، علی تاجرنیا در مورد توزیع واکسن آنفولانزا به اعضای جامعه پزشکی گفت: باتوجه به این که در آغاز فصل سرما هستیم، با پیش بینی هایی که از گذشته اجرا شده واکسن آنفولانزا به میزان سال های گذشته به کشور وارد شد، اگرچه با توجه به شرایط کرونا طبیعتاً میزان درخواست سال جاری بسیار بیشتر است اما میزانی که در کشور وارد شده طبیعتاً متناسب با سال های گذشته بود.

وی اضافه کرد: به همین دلیل یکی از دغدغه های سازمان نظام پزشکی این بود که کسانی که در صف اول مواجهه با بیماری هستند در وهله اول مصونیت پیدا نمایند و خوشبختانه وزارت بهداشت، پرسنل و پزشکان را در بیمارستان های دولتی و خصوصی در سراسر کشور حمایت کرد و درنتیجه جهت گیری سازمان نظام پزشکی حمایت از بخشی از اعضای جامعه پزشکی هستند که در مطب ها مشغول فعالیت هستند که اتفاقاً این افراد صف اول و خط مقدم مواجهه با بیماران هستند و خوشبختانه با پیگیری ها و کوشش هایی که صورت گرفت به میزان یکصد هزار دوز واکسن آنفلوانزا چهار ظرفیتی در اختیار سازمان نظام پزشکی نهاده شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی درخصوص اینکه این میزان واکسن برای تامین احتیاج پزشکان کفایت می نماید گفت: اگرچه حدود سیصد هزار عضو جامعه پزشکی در سراسر کشور داریم اما با توجه به مشغولیت بخش عمده ای از آن ها در بخش های مختلف تحت پوشش وزارت بهداشت فکر می کنیم که اگر این میزان به شکل درستی توزیع گردد جوابگوی احتیاج افرادی که در مطب ها مشغول ارائه خدمت هستند را بدهد.

تاجرنیا با اشاره به انجام توزیع واکسن ها در سرتاسر ایران و در تمام 206 شهر دارای نظام پزشکی در ایران گفت:مرحله اول توزیع در سطح کشور اجرا شده و ظرف روز هاس چهارشنبه و پنجشنبه توزیع واکسن ها در بین اعضای جامعه پزشکی آغاز خواهد شد. برای دریافت واکسن پزشکان و دندانپزشکان که در مطب یا دفاتر کار مشغول خدمت هستند باید با نظام پزشکی شهرستان مربوطه تماس بگیرند و شیوه دریافت را آگاه شوند. طبیعتاً با توجه به اینکه واکسن باید در شرایط زنجیره سرد نگهداری گردد و بلافاصله بعد از دریافت بایستی تزریق گردد بعضی از نظام پزشکی ها با داروخانه ها یا مراکز بهداشتی هماهنگی انجام داده اند که همکاران باید به آن ها مراجعه نمایند.

معاون توسعه مدیریت سازمان در مورد توزیع واکسن آنفولانزا برای پزشکان شهر تهران گفت: در تهران با توجه به تعدد افرادی که باید واکسن را دریافت نمایند از امروز و ظرف مدت یک هفته و به تدریج اس ام اس هایی به شماره موبایل همکاران در تهران عظیم ارسال خواهیم کرد و متناسب با اطلاعاتی که افراد ارائه خواهند کرد و از جمله منطقه شهری محل سکونت یا طبابت داروخانه ای به آن ها معرفی خواهد شد که می توانند با مراجعه به آن ها واکسن دریافت نمایند.

وی تاکید نمود: این میزان واکسنی که در اختیار نظام پزشکی قرار داده شده صرفاً برای خود اعضای جامعه پزشکی هست و به صورت رایگان است. خواهش ما این است که همه عزیزانی که در بیمارستان های دولتی یا در بیمارستان خصوصی مشغول به کار هستند و به وسیله معاونت بهداشتی وزارت بهداشت این واکسن را دریافت می نمایند حتی المقدور مراجعه ای به سازمان نداشته باشد تا سایر همکاران بتوانند واکسن را دریافت نمایند. امیدوار هستیم با توجه به تامین اعتبار خوبی که برای ورود چندین میلیون واکسن دیگر اجرا شده در گام های بعدی بتوانیم خانواده ها و همکاران پزشکان را هم تحت پوشش قرار دهیم.

4148

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 184

به "توزیع واکسن آنفلوانزا بین مطب دارها از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع واکسن آنفلوانزا بین مطب دارها از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید