فراوری ماهانه 20میلیون دوز واکسن کرونای کوو ایران

به گزارش آیان کتاب، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، این رویداد آنلاین، بستری تعاملی میان متخصصان و فناوران فعال در حوزه های سلامت ایجاد و دستاوردهای ایران در فراوری واکسن کووید 19 را معرفی کرد. همچنین فعالان شرکت های برجسته ایرانی تجربه ها و دستاوردهای خود را در خصوص واکسن کرونا، میزان اثربخشی و مراحل فراوری ارائه دادند.

فراوری ماهانه 20میلیون دوز واکسن کرونای کوو ایران

در این وبینار بین المللی که بیش 70 متخصص از 10 کشور شرکت کردند، کیهان آزادمنش مدیر گروه تحقیقات و ویروس شناسی انستیتوپاستور، سیدرضا بنی هاشمی، رئیس گروه تحقیق و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی و محمد تقویان عضو گروه تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت حضور داشتند و دستاوردهای ایران در این حوزه را معرفی کردند.

کیهان آزادمنش مدیر گروه ویروس شناسی موسسه پاستور ایران نیز، توضیحاتی در خصوص ساختار انواع مختلف واکسن های کرونا فعلی ارائه کرد و میزان تاثیرگذاری آنها را مورد آنالیز قرار داد و مزایا و معایب آنها را تشریح کرد.

محمد تقویان عضو گروه تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت در این رویداد برخط، با اشاره به ارائه دستاوردهای شرکت شفا فارمد در فراوری واکسن کرونا، گفت: در مرحله نخست حدود 150 نفر در تست بالینی شرکت کردند و با فاصله های زمانی دو هفته ای میزان آنتی بادی ها کنترل و نتایج ثبت شد.

وی اضافه کرد: پس از واکسیناسیون، عوارض جانبی مختصری مانند بدن درد و تب خفیف در این داوطلبان دیده شد و عوارض شدیدی گزارش نشد. فاز های دوم و سوم بالینی نیز به ترتیب با حضور 260 و 20 هزار نفر داوطلب آغاز شده است. امکانات لازم برای فراوری واکسن تهیه شده و پیش بینی می گردد که ماهیانه 20 میلیون دز از این واکسن فراوری گردد.

واکسیناسیون 10 هزار نفر از داوطلبان واکسن تا شهریورماه 1400

در ادامه این وبینار، سیدرضا بنی هاشمی رئیس گروه تحقیق و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی با ارائه تاریخچه ای از موسسه واکسن سازی رازی، بیان نمود: در فاز نخست حدود 133 نفر، در فاز دوم 500 نفر واکسن دریافت کردند و در فاز سوم که تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت بیش از 10 هزار نفر از داوطلبان واکسن را دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 605

به "فراوری ماهانه 20میلیون دوز واکسن کرونای کوو ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ماهانه 20میلیون دوز واکسن کرونای کوو ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید