خبرنگاران استاندار قزوین: محتکران کالاهای اساسی با شدیدترین مجازات تنبیه شوند

به گزارش آیان کتاب، قزوین - خبرنگاران - استاندار قزوین گفت: دستگاه های قضایی، نظارتی و بازرسی باید با احتکارنمایندگان کالاهای اساسی و مواد مورد احتیاج مردم با شدیدترین مجازات برخورد نمایند.

خبرنگاران استاندار قزوین: محتکران کالاهای اساسی با شدیدترین مجازات تنبیه شوند

به گزارش خبرنگاران، راهنمایی الله جمالی پور روز شنبه در ستاد تنظیم بازار استان قزوین، گفت: یکی از دغدغه های مهم نظام و موضوعات اصلی مردم، تنظیم بازار است و تمامی مسوولان باید در این زمینه وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند که مسوولان وظایف و ماموریت های خود را به خوبی انجام دهند، اضافه نمود: مسوولان باید به حقوق عامه توجه نمایند چون کوتاهی در این زمینه ظلمی عظیم در حق مردم و گناهی کبیره است که عقوبت الهی را در پی دارد.

این مسوول گفت: چندگانگی در قیمت کالاهای اساسی در بازار بسیار نگران نماینده است چراکه از طرفی اعتراض مردم را دنبال دارد و از سوی دیگر هم نشان دهنده کم کاری مسوولان است که برای این مهم باید تدابیر لازم اتخاذ گردد.

جمالی پور با اشاره به اینکه با کسانی که اختلاف قیمت را رقم می زنند باید برخورد شدیدی صورت بگیرد، اضافه نمود: موضوع گرانی با ثبات قیمت 2 موضوع بسیار متفاوت است و مردم از اینکه هر مغازه ای یک محصولی را با قیمت متفاوت ارایه می نماید ناراحت هستند.

وی گفت: سهل انگاری در مسایلی را که قانون حکم نموده است، کسی نمی پذیرد و باید در این موضوعات به صورت حساس و جدی وارد شد، البته خوشبختانه در این زمینه دستگاه قضایی و نظارتی هم نهایت همکاری را دارند.

این مسوول با تاکید بر برخورد جدی با احتکارنمایندگان، گفت: مسوولان بازرسی و نظارتی باید وظیفه خود را در بازدید از انبارها و شرکت ها به صورت مستمر انجام دهند تا بدین وسیله شاهد احتکار مواد مورد احتیاج مردم توسط افراد سودجو در استان قزوین نباشیم.

جمالی پور به انتقاد از کسانی که به احتکار مواد مورد احتیاج مردم برای کسب سود بیشتر اقدام می نمایند، پرداخت و اضافه نمود: سودی که باعث اذیت و مشقت مردم گردد حرام است چون خارج از معیارهای ارزشی و انسانی به دست آمده و مایه آرامش و آسایش در این جهان و آخرت نخواهد بود.

وی اضافه نمود: اتحادیه ها باید بر عملکرد زیرمجموعه خود به درستی نظارت نمایند که اگر این مهم اتفاق بیفتد بسیاری از مسائل رفع می گردد و نباید در قبال احتکار و موضوعات این چنینی سکوت کرد.

استاندار قزوین گفت: فرمانداران، دستگاه قضا و سایر دستگاه های نظارتی با کسانی که حقوق مردم را تضییع می نمایند برخورد جدی نمایند چراکه این مهم یک چالش عظیم در کشور است و نباید با سهل انگاری به راحتی از آن عبور کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 393

به "خبرنگاران استاندار قزوین: محتکران کالاهای اساسی با شدیدترین مجازات تنبیه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار قزوین: محتکران کالاهای اساسی با شدیدترین مجازات تنبیه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید