خبرنگاران دورهمی های شب یلدا، اتفاقات تلخ بدنبال دارد

به گزارش آیان کتاب، خرم آباد - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مردم دورهمی های سال جاری را به صورت مجازی برگزار نمایند چرا که جمع های خانوادگی، اتفاقات تلخ و غیرقابل جبران برای خانواده ها خواهد داشت.

خبرنگاران دورهمی های شب یلدا، اتفاقات تلخ بدنبال دارد

به گزارش خبرنگاران ، مریم کوشکی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در شب یلدا در خانه بمانیم، اضافه نمود: برگزاری دورهمی های شب یلدا می تواند زمینه ساز شیوع گسترده کرونا باشد و اگر مردم شب یلدا را به دورهمی های خانوادگی اختصاص دهند باز هم شاهد افزایش آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا خواهیم بود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دورهمی های خانوادگی کوچک را باید جدی گرفت و سال جاری برگزار نکرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین در مورد آخرین فرایند اجرای طرح مدیریت محله محور کرونا در استان گفت: خوشبختانه برنامه روال مستمر و جدی خود را گرفته و تیم های مراقبتی، حمایتی و نظارتی به خوبی غربالگری و کنترل محله ای را ادامه می دهند.

وی به توزیع و نمونه گیری از طریق کیت های رپید در استان اشاره نمود و اضافه نمود: تا به امروز 475 نفر از طریق کیت های رپید نمونه گیری و غربال شده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه توضیح داد: زمانی که امکان انجام آزمایش به روش مولکولی نبوده و یا در شرایطی که طولانی شدن زمان چرخه کاری مانع از کاربرد تشخیصی مطلوب گردد از تست رپید استفاده می گردد.

کوشکی گفت: این تست برای افرادی که دارای علامت یا مشکوک به ابتلا به ویژه در جمعیت های آسیب پذیر دارای ریسک بالای ابتلا استفاده می گردد.

وی ادامه داد: همچنین در مناطق دورافتاده و مراکز تجمعی که فاقد دسترسی به روش های متداول نمونه گیری کرونا هستند از تست رپید استفاده می گردد.

اکنون تمام شهرستان های استان لرستان بجزء شهرستان چگنی با شرایط زرد، دیگر شهرستان ها در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارند.

تا 26 آذر ابتلای 58 هزار و 867 شهفرایند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و 248 نفر نیز جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 339

به "خبرنگاران دورهمی های شب یلدا، اتفاقات تلخ بدنبال دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دورهمی های شب یلدا، اتفاقات تلخ بدنبال دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید