خبرنگاران شهرهای استان اردبیل از نسل چهارم اینترنت بهره مند شدند

به گزارش آیان کتاب، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: با تلاش های اجرا شده در نیمه نخست امسال تمام شهرها و جمعیت 100 درصدی شهرهای این استان از اینترنت پرسرعت نسل چهارم برخوردار شدند.

خبرنگاران شهرهای استان اردبیل از نسل چهارم اینترنت بهره مند شدند

به گزارش خبرنگاران ، بهروز رزمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح سایت های جدید تقویت تلفن همراه روستایی خلخال اضافه کرد: در انتها سال 96 فقط 18 شهر استان دارای اینترنت پرسرعت نسل چهارم بود که با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همه 31 شهر استان در کمتر از سه سال از اینترنت پرسرعت نسل چهارم برخوردار شدند.

وی اظهارداشت: با اقدامات اجرا شده هم اکنون شهرهای اردبیل، هیر، بیله سوار، جعفرآباد، هشتجین، کلور، خلخال، رضی، مشگین شهر، آلنی، فخرآباد، لاهرود، مرادلو، قصابه، تازه کند انگوت، گرمی، زهرا، پارس آباد، مغان سر، اسلام آباد، گیوی، آبی بیگلو، نمین، عنبران، نیر، کورائیم، سرعین، اردیموسی و اصلاندوز از اینترنت پرسرعت نسل چهارم تلفن همراه بهره مند هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در اجرای پروژه هوشمندسازی مدارس یا اتصال مدارس به شبکه ملی ارتباطات، اینترنت پرسرعت برای تمام یک هزار و 800 مدرسه شهری و روستایی استان اردبیل برقرار شد.

وی اظهارداشت: پروژه هوشمندسازی مدارس یا اتصال مدارس به شبکه ملی ارتباطات پروژه ای مشترکی بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل است که با موفقیت در استان اجرا شد.

او اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش متولی ارائه محتوا و خدمات آموزشی مبتنی بر بسترهای مجازی بوده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز متولی ایجاد زیرساخت لازم برای این امر است و بر این اساس 2 وزارتخانه طی تفاهم نامه ای اقداماتی را از سال گذشته آغاز کردند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در اجرای این پروژه، اینترنت پرسرعت و رایگان در 70 مدرسه شهری و 65 مدرسه روستایی شهرستان خلخال برقرار شده و تمام مدارس این شهرستان به شبکه ملی ارتباطات وصل شده است.

او بیان نمود: هم اکنون خدمات و محتواهای لازم آموزشی از طریق فیبر نوری و سیستم های مخابراتی و اینترنت پرسرعت در مدارس استان برقرار است و در برخی از مناطق روستایی نیز خدمات از طریق دکل های اپراتورهای مخابراتی ارائه می شود.

رزمی، اجرای پروژه را موجب تقویت ارتباطات در مناطق روستایی استان دانست و ادامه داد: در اجرای این پروژه، اینترنت پرسرعت با پهنای باند 2 تا 16 مگابایت بر ثانیه و با حداقل 30 گیگابایت ترافیک ماهانه رایگان برای هر مدرسه در نظر گرفته شده است.

وی هزینه صرف شده برای برقراری اینترنت در هر مدرسه استان را بطور میانگین 100 میلیون ریال و مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را حدود 170 میلیارد ریال گفت.

وی با بیان اینکه 2 شهرستان خلخال در جنوب و گرمی در شمال استان اردبیل از محروم ترین شهرستان های این استان در بحث زیرساخت های مخابراتی هستند، اظهارداشت: علت این امر واگذاری راه اندازی سایت های تلفن همراه روستایی و بین شهری به سرمایه گذاران و اپراتورهای بخش خصوصی و بی رغبتی آنها به هزینه کرد اعتبار برای مناطق کوهستانی این مناطق بوده است.

او گفت: در حالی که هر دکل و سایت در مناطق کوهستانی حداکثر 2 روستا را پوشش می دهد وسعت پوشش در مناطق دشت استان بیشتر بوده و بنابراین بخش خصوصی اجرای طرح ها را در مناطق دشتی به مناطق کوهستانی ترجیح داده که این مشکل با واگذاری راه اندازی سایت ها به دولت در حال برطرف شدن است .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین به راه اندازی سه سایت ارتباطی با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال در جاده گردشگری خلخال - ماسوله اشاره کرد و اضافه کرد: 2 سایت جاده ای در روستاهای ماجولان و علی آباد به بهره برداری رسید و سایت روستای جلال آباد نیز در حال تکمیل است.

وی با اشاره به تامین اعتبارات این سایت ها از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح کرد: برای تکمیل پوشش جاده ای این منطقه گردشگری و بهره برداری از هر سایت 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

رزمی وجود پوشش تلفن همراه در این منطقه را امری ضروری دانست و ادامه داد: این راستا یکی از نقاط اتصال 2 استان اردبیل و گیلان است که نقش بسزایی در جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری دارد و بهبود و تکمیل پوشش تلفن همراه در این راستا، برای بهبود رفاه حال مسافران مهم است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 199

به "خبرنگاران شهرهای استان اردبیل از نسل چهارم اینترنت بهره مند شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهرهای استان اردبیل از نسل چهارم اینترنت بهره مند شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید