خبرنگاران شیوه نامه پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا ابلاغ شد

به گزارش آیان کتاب، ایلام- خبرنگاران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: شیوه نامه پرداخت تسهیلات حمایت از کارگاه های آسیب دیده از کرونا ابلاغ شده است.

خبرنگاران شیوه نامه پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا ابلاغ شد

حیدر نعمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بر اساس این شیوه نامه تسهیلات حمایتی دولت به همه کارگاه های صنعتی که از کرونا آسیب دیده اند اعطا خواهد شد و فقط شامل کد کارگاهی یا افرادی که کد بیمه ای دارند منحصر نیست بلکه به همه افراد تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اشتراک بیشتر موارد شیوه نامه کارگاه هایی که کد کارگاهی دارند و آنهایی که ندارند، اضافه نمود: این تسهیلات برای حمایت از کارگاه ها و افراد اختصاص دارد و اگر در کارگاهی حتی یک نفر مشغول کار است می تواند از این تسهیلات استفاده کند و این ساز و کار مناسبی است که برای صنایع آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته شده است.

نعمتی با بیان اینکه کارگاه هایی که امسال اشتغال زایی داشته باشند هم می توانند از این تسهیلات استفاده کنند، یادآور شد: شیوه نامه مهلت و نحوه پرداخت تسهیلات تا هفته آینده به استان ها ابلاغ می شود و در این زمینه برش بانکی و سهم استانی هم معین خواهد شد.

وی گفت: وزارتخانه ها لیست افرادی را که فاقد بیمه هستند تهیه کرده و تحویل وزارت کار داده است و مدیران مربوطه افرادی از استان که مشمول این تسهیلات می شوند را شناسایی کرده و تحویل وزارت کار دهد تا این افراد نیز بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از دستگاه های مرتبط خواست: در اسرع وقت لیست افراد را در سیستم بانکی بارگذاری کنند.

نعمتی اضافه نمود: در مرحله ابتدایی هشت هزار نفر دارای بیمه که ثبت نام کرده اند و در مرحله بعد افراد فاقد بیمه نیز ساز و کاری برای آنها تعریف می شود تا بتوانند تسهیلات را دریافت کنند.

وی همچنین خواستار بررسی شرایط شهرستان های استان شد و گفت: نظارت لازم باید صورت گیرد تا فرایند پرداخت تسهیلات سرعت یابد.

نعمتی گفت: اکنون از تعداد هشت هزار نفر ثبت نامی که بیش از 7 هزار نفر در حوزه راهداری و تاکسی رانی هستند، دو هزار و 238 مورد به شعبات بانک ها ارجاع شده است.

وی از رسانه ها خواست: اطلاع رسانی جامعی انجام دهند تا افرادی که پیروز نشدند ثبت نام کنند، هرچه سریعتر در سامانه کارا ثبت نام کنند.

وی همچنین از دستگاه های اجرایی که مخاطبان و گروه هدف آنان در این سامانه ثبت نام نکرده اند نیز خواست اطلاع رسانی دقیقی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام سهم استان از تسهیلات حمایت از صنوف آسیب دیده از کرونا را 216 میلیارد تومان خاطرنشان کرد و گفت: سهم این استان هشت هزار و 69 کارگاه است.

نعمتی اضافه نمود: شیوه نامه به همه بانک ها ابلاغ شده است و شخص پس از ثبت نام و دریافت پیامک از طریق سامانه کارا ثبت نام نهایی را انجام داده و نهایتا به بانک ها معرفی می شود.

وی گفت: از طرف استان پیشنهاد داده شده است شروط پرداخت این تسهیلات شامل اشتغال آبان، آذر و دی و همچنین اختصاص تسهیلات تنها به کارگاه هایی که تعدیل نیرو نداشته اند، برداشته شود.

وی اضافه نمود: تعداد زیادی از کارگاه ها نیز فاقد کد کارگاهی و بیمه بودند که شیوه نامه ارائه تسهیلات به این کارگاه ها هم هفته آینده ارجاع می شود که 80 درصد مشترک است فقط سطح تسهیلات برای این کارگاه ها متفاوت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 7

به "خبرنگاران شیوه نامه پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شیوه نامه پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید