خبرنگاران یمن سازمان ملل را به کارشکنی در تعمیر نفتکش صافر متهم کرد

به گزارش آیان کتاب، تهران- خبرنگاران- محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن سازمان ملل را به ادامه کارشکنی در قبال تعمیر یک فروند نفتکش حامل سوخت موسوم به صافر در سواحل این کشور متهم کرد.

خبرنگاران یمن سازمان ملل را به کارشکنی در تعمیر نفتکش صافر متهم کرد

به گزارش شبکه خبری المیادین، وی روز یکشنبه در توئیتی نوشت: تداوم اقدام سازمان ملل در تحمیل شرایط خارج از توافق مربوط به تعمیر نفتکش صافر، نوعی جنایت، شانه خالی کردن، سنگ اندازی و مانع تراشی است و در صورت نشت نفت از آن، بی توجهی به آلودگی محیط زیست محسوب می گردد.

سازمان ملل متحد و دولت نجات ملی یمن مهرماه سال گذشته برای تعمیر فوری نفتکش صافر در بندر الحدیده در غرب یمن توافق نموده بودند.

نفتکش صافر چهار سال است که در نزدیکی بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

مسؤولان دولت نجات ملی مستقر در صنعا پیش تر نسبت به یک فاجعه عظیم زیست محیطی که عواقب آن معین نخواهد بود هشدار دادند و افزوند که به علت فرسوده بودن شرایط نفتکش صافر، [این موضوع] تهدید بیشتری برای یمن و منطقه محسوب می گردد.

آنها به حادثه غیر منتظره نشت نفت به موتورخانه این کشتی بر اثر فرسودگی یکی از لوله ها و جداره های مخازن در تاریخ 27 می 2020 هشدار داده و اعلام کردند که این حادثه ممکن است باعث غرق شدن کشتی یا منفجر شدن آن گردد.

پیشتر احمد عبدالله دارس وزیر نفت دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا هشدار داده که در صورت نشت نفت از نفتکش صافر در الحدیده، آلودگی زیست محیطی تا دریای مدیترانه و دریای عرب ایجاد خواهد شد اما ائتلاف سعودی از تخلیه یا انجام اقدامات محافظتی این نفتکش جلوگیری می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 533

به "خبرنگاران یمن سازمان ملل را به کارشکنی در تعمیر نفتکش صافر متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یمن سازمان ملل را به کارشکنی در تعمیر نفتکش صافر متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید