درخواست سازمان ملل برای توقف جنگ یمن طی 2021

به گزارش آیان کتاب، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، خواهان خاتمه کامل درگیری ها در یمن طی سال 2021 شد.

درخواست سازمان ملل برای توقف جنگ یمن طی 2021

به نقل از روسیا الیوم، مارتین گریفیث، میانجی سازمان ملل در یمن در بیانیه ای گفت که سال 2020 با ادامه خونریزی ، آوارگی ، رکود مالی و گسترش COVID-19 سال سخت دیگری برای یمنی ها بود.

وی گفت که به کوششهای خود برای دستیابی به توافقی که طرفین درگیر یمنی را ملزم به توقف درگیری ، انتها محاصره و از سرگیری فوری فرایند سیاسی می نماید، ادامه خواهد داد.

گریفیث تأکید کرد که زمان آن رسیده که طرفین ملاقات و درباره اختلافات خود تبادل نظر نمایند و در خصوص راهی واقع بینانه به توافق برسند.

میانجی سازمان ملل عنوان داشت:در سال 2021 ، دوست دارم که طرفین جدیت خود را در خصوص از سرگیری فرایند سیاسی فراگیر برای انتها دادن به درگیری جدی نشان دهند. مایلم ببینم طرفین درگیر یمنی نیازهای یمنیان را به چشم اندازهای محدود برای دستیابی به اهداف منطقه ای اولویت و در از سرگیری فرایند سیاسی جامع برای انتها دادن به درگیری ها به صورت جامع جدیت نشان می دهند.

نماینده سازمان ملل ابراز امیدواری کرد طرفین در احترام و محافظت از حقوق و آزادی های کلی در یمن کوشش بیشتری نمایند.

از ابتدای سال 2020، گریفیث چندین جلسه با طرفین در یمن برگزار نموده است تا آنها را برای پذیرش پیش نویس سازمان ملل درباره آتش بس، از سرگیری رایزنی های سیاسی و اتخاذ اقدامات مالی و انسانی متقاعد کند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 354

به "درخواست سازمان ملل برای توقف جنگ یمن طی 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سازمان ملل برای توقف جنگ یمن طی 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید