رئیس جمهور چین:پکن و مسکو وظیفه مهمی دارند، پوتین: از بروز هر جنگی جلوگیری می کنیم

به گزارش آیان کتاب، ایرنا نوشت: رییس جمهوری چین در پیامی به همتای روسی خود به مناسبت هفتادمین سالگرد پیروزی چین در جنگ دنیای دوم تاکید نمود: چین و روسیه به عنوان کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، برای صلح و توسعه دنیا وظیفه مهمی بر عهده داشته و دارند.

رئیس جمهور چین:پکن و مسکو وظیفه مهمی دارند، پوتین: از بروز هر جنگی جلوگیری می کنیم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در پیغام شی جین پینگ به ولادیمیر پوتین همتای روسی خود آمده است: چین و روسیه به عنوان میادین اصلی آن جنگ در آسیا و اروپا برای پیروزی آن بهای سنگین و قربانیان زیادی را متحمل شدند و خدمات تاریخی ماندگاری انجام دادند مردم دو کشور با همبستگی در آن جنگ، دوستی عظیم و شکست ناپذیری برقرار نموده و پایه محکمی برای توسعه روابط دو کشور در سطح عالی بنا نهادند.

وی اضافه کرد: مایل است به اتفاق رییس جمهوری روسیه ضمن تعمیق روابط همه جانبه راهبردی دو کشور، برای دفاع از دستاوردهای پیروزی در جنگ دوم دنیای و عدالت بین المللی، حفظ و اجرای چندجانبه گرایی، ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک کوشش کند.

رییس جمهوری چین با یاداوری اینکه جنگ دنیای دوم در سراسر آسیا، اروپا، آفریقا و اقیانوسیه گسترش یافت و منجر به مرگ 100 میلیون نظامی و غیرنظامی شد اضافه کرد: تاریخ جنگ در کنار همه مصیبت هایش، پایه های محکمی برای توسعه روابط سطح بالا بین چین و روسیه ایجاد کرد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه هم در پیغامی که به همین منظور برای شی ارسال نموده است با اشاره به دوستی عمیق بین مردم و توسعه روابط دو کشور تأکید کرد: حفظ حقیقت تاریخی جنگ دوم دنیای وظیفه مشترک دو کشور است و باید قاطعانه با هر اقدامی جهت انحراف تاریخ، زیباسازی نازی ها و نظامی گرایان و همدستان آنها، مخالفت کرد.

وی اضافه کرد: روسیه مایل است با کوشش مشترک با چین، از بروز جنگ و درگیری جلوگیری و از ثبات و امنیت دنیا حفاظت کند.

چین و روسیه سال گذشته روابط خود را به روابط مشارکت استراتژیک جامع راهبردی ارتقا دادند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 148

به "رئیس جمهور چین:پکن و مسکو وظیفه مهمی دارند، پوتین: از بروز هر جنگی جلوگیری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین:پکن و مسکو وظیفه مهمی دارند، پوتین: از بروز هر جنگی جلوگیری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید