زلزله 7.1 ریشتری در مکزیک

به گزارش آیان کتاب، مرکز ملی لرزه نگاری مکزیک گفت زلزله ای به بزرگی 7.1 در مقیاس ریشتر سه شنبه شب در جنوب شرقی این کشور رخ داد و طبق آخرین اطلاعات، یک نفر در اثر آن جان باخته است.

زلزله 7.1 ریشتری در مکزیک

به گزارش خبرنگاران، این زلزله در مکزیکو سیتی هم که صد ها کیلومتر از محل وقوع حادثه دورتر است احساس شد. این زمین لرزه ساعت 1:47 به وقت گرینویچ ثبت شد و مرکز آن 11 کیلومتری جنوب شرقی آکاپولکو در استان گوئررو در جنوب شرقی مکزیک است. تا به امروز سه پس لرزه ثبت شده است که قوی ترین آن پنج ریشتر بوده است.

هکتور آستودیلو، فرماندار استان گوئررو به تلویزیون میلنیو گفت: یک مرد به دلیل سقوط تیر برق در شهر کویوکا بنیتز جان خود را از دست داد.

آدلا رومان، شهردار آکاپولکو، گفت که این زلزله باعث نگرانی مردم شده است، زیرا احتمال وقوع پس لرزه ها وجود دارد. وی همچنین اضافه نمود که نشت های متعدد گاز در منطقه ها مسکونی گزارش شده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه در شهر آکاپولگو، برخی از چراغ های خیابان ها سقوط کرده اند و باعث خسارت به خودرو ها شده اند. نمای کلیسای شهر هم دچار خسارت شده است.

این زلزله در برخی از نقاط مکزیکوسیتی، مرکز مکزیک احساس شد و برخی از مردم ساختمان های خود را برای مدت کوتاهی تخلیه کردند، اما بیشتر آن ها در یک شب بارانی به سرعت به خانه ها خود بازگشتند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 728

به "زلزله 7.1 ریشتری در مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله 7.1 ریشتری در مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید