طراحی ساختمان ویلایی: زوال باغ وزیر حجت آباد زیر غبار فراموشی

به گزارش آیان کتاب، فرماندار اشکذر گفت: مجموعه نفیس باغ وزیر حجت آباد همچنان منتظر تکمیل عملیات اجرایی طرح احیا و بازسازی و بهره برداری است.

طراحی ساختمان ویلایی: زوال باغ وزیر حجت آباد زیر غبار فراموشی

جهت دریافت خدمات طراحی ساختمان ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از یزد، هادی نسب، فرماندار شهرستان اشکذر در بازدید از مجموعه تاریخی باغ وزیر حجت آباد از توابع بخش مرکزی گفت: در سال های گذشته اقدامات متعددی برای بازسازی و احیای این مجموعه نفیس انجام شده، اما آنگونه که شایسته و درخور این بنای تاریخی و کم نظیر است، عمل نشد.

او اضافه کرد: مجموعه باغ وزیر حجت آباد بیش از 140 سال قدمت و به دوران قاجاریه تعلق دارد و این مجموعه نفیس از حیث گردآوری عناصر مختلف عمارت، باغ، ساباط، بازارچه، کاروانسرا، کالسکه خانه، آب انبار، حمام در کنار هم از امتیازات منحصری برخوردار است.

هادی نسب ادامه داد: در سال های اخیر با وجود مسائل مالکیتی و حقوقی، قرارداد واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی از سوی صندوق حفظ و احیای بنا های تاریخی منعقد شده، اما این مجموعه نفیس همچنان منتظر تکمیل عملیات اجرایی طرح احیا و بازسازی و بهره برداری است.

هادی نسب در ادامه این بازدید که با هدف آنالیز شرایط و مسائل مجموعه باغ وزیر صورت گرفت از آب گرفتگی آب انبار این مجموعه اطلاع داد و اضافه کرد: به نظر می رسد حفر چاهای جذبی متعدد در نزدیکی این آب انبار موجب بروز این مشکل شده است و علی رغم کوشش های دستگاه های متولی از جمله میراث فرهنگی برای ساماندهی و تخلیه آب انبار از این آب های سطحی، این مشکل همچنان ادامه دارد.

و

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 783

به "طراحی ساختمان ویلایی: زوال باغ وزیر حجت آباد زیر غبار فراموشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ساختمان ویلایی: زوال باغ وزیر حجت آباد زیر غبار فراموشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید