سخنگوی پنتاگون: فشار حداکثری ترامپ فقط ایران را جسورتر کرد خبرنگاران

به گزارش آیان کتاب، سخنگوی پنتاگون مدعی شد کارزار فشار حداکثری علیه ایران نه تنها فعالیت های این کشور را محدود نکرد، بلکه به آن جسارت بیشتری داد تا از تعهدات برجامی عقب بنشیند.

سخنگوی پنتاگون: فشار حداکثری ترامپ فقط ایران را جسورتر کرد خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده شامگاه چهارشنبه، کاهش تعهدات برجامی ایران را به گردن دولت قبلی واشنگتن به ریاست دونالد ترامپ انداخت.

کربی طی نشست خبری در پنتاگون گفت، کارزار موسوم به فشار حداکثری ترامپ، فقط ایران را جسورتر کرد تا از اجرای تعهدات خود ذیل توافق هسته ای سر باز زند.

به نوشته رسانه های آمریکایی، وی همچنین مدعی شد که فشار حداثکری علیه ایران، هیچ اقدام مفیدی برای محدود کردن فعالیت های شرورانه این کشور انجام نداد.

روز گذشته منابع آگاه اطلاع دادند کمیته مطالعاتی حزب جمهوری خواه برنامه ای را تدوین نموده که مانع بازگشت دولت جدید واشنگتن به توافق هسته ای و برطرف تحریم های ایران می گردد.

سخنگوی پنتاگون درباره حمله راکتی روز چهارشنبه به پایگاه عین الاسد محل استقرار نظامیان آمریکایی در عراق نیز گفت: ما از ابراز اعتراض به این [حملات] کوتاه نمی آییم و مانند گذشته، به شکلی مناسب واکنش نشان خواهیم داد.

کربی با ارائه جزئیاتی درباره این حمله، اضافه نمود: در حمله راکتی به عین الاسد، 10 برخورد [موشک] به این پایگاه هوایی رخ داد.. هنوز معین نیست سامانه های دفاعی راکت هایی را منهدم نموده باشند.

وی با بیان اینکه حمله روز گذشته به عین الاسد، اتفاقی آزاردهنده است، گفت: کسی نمی خواست شاهد آن باشد... آنالیز های اولیه نشان می دهد چندین راکت از شرق پایگاه به سمت آن شلیک شده است.

وین ماروتو سخنگوی ائتلاف آمریکایی روز گذشته در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص اطلاع داد که پایگاه هوایی عین الاسد در ساعت 07:20 به وقت عراق با 10 راکت کاتیوشا هدف قرار گرفته و در جریان آن یک پیمانکار کشته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 454

به "سخنگوی پنتاگون: فشار حداکثری ترامپ فقط ایران را جسورتر کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی پنتاگون: فشار حداکثری ترامپ فقط ایران را جسورتر کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید