سهم بیمه سلامت در بودجه های جاری کرونا لحاظ شود

به گزارش آیان کتاب، پورابراهیمی گفت: در منابعی که جزو بودجه های جاری در بحث کرونا در کشور اختصاص دادیم، سهم بیمه سلامت هم باید اختصاص پیدا کند.

سهم بیمه سلامت در بودجه های جاری کرونا لحاظ شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از کرمان، محمد رضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته بیمه سلامت در جمع مدیران بیمه سلامت استان کرمان با قدردانی از خدمات بیمه سلامت و مدیران ارشد آن گفت: در منابعی که جزو بودجه های جاری در بحث کرونا در کشور اختصاص دادیم، سهم بیمه سلامت هم باید اختصاص پیدا کند و برش استانی در اختیار بیمه سلامت قرار گیرد.

او با بیان اینکه در بودجه جاری بیمه سلامت با شیوع بیماری کرونا هزینه هایی به بخش درمان اضافه شده که اگر این هزینه ها از محل بودجه جاری تامین شود، با کسری روبرو خواهند شد؛ بنابراین باید از بیمه سلامت حمایت شود، اضافه نمود: در سهم کشوری بیمه سلامت از محل منابعی که اختصاص دادیم برش استانی و سهم استان کرمان باید مشخص شود و حاضر هستیم با توجه به افزایش هزینه های درمانی از بیمه سلامت حمایت کنیم تا دچار کسری بودجه نشود.

پورابراهیمی بیان نمود: پیش نویس احکام مدنظر بیمه سلامت همیشه در کرمان اول بوده است و مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان و همکاران او در حوزه بیمه سلامت در نشست های تخصصی در مجلس، همیشه پیشگام و یک تیم پیروز هستند.

او با بیان اینکه اگر به شرایط عادی برسیم چه اقداماتی درحوزه پیشگیری و کاهش هزینه ها می توان انجام داد، شرح داد: باید کاری در حوزه بیمه سلامت کرد که بتوان رفتار اقتصادی را هم نهادینه کنیم و فقط رفتار فنی از جمله طبابت و... را نداشته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در برخی از منطقه ها محروم استان کرمان، افراد به دلیل فقر فرهنگی از خدمات بیمه سلامت اطلاع ندارند؛ بنابراین باید اطلاع رسانی در زمینه انواع خدمات بیمه سلامت بیشتر انجام شود.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 804

به "سهم بیمه سلامت در بودجه های جاری کرونا لحاظ شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم بیمه سلامت در بودجه های جاری کرونا لحاظ شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید