تور ارزان اروپا: شرط عدم قرنطینه در آلمان اعلام شد، ثبت رکوردهای نو کرونایی در کشورهای اروپایی

به گزارش آیان کتاب، دولت آلمان خاطرنشان کرد که ازاین پس مبتلایان به کرونا که سه دز واکسن را دریافت نموده اند نیازی نیست خود را قرنطینه نمایند و کشورهای اروپایی از جمله اتریش، آلمان و بلغارستان رکوردهای جدیدی ابتلای روزانه به کرونا را ثبت کردند.

تور ارزان اروپا: شرط عدم قرنطینه در آلمان اعلام شد، ثبت رکوردهای نو کرونایی در کشورهای اروپایی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و به ویژه سویه تازه اومیکرون همچنان اروپاییان بیشتری را درگیر می نماید به گونه ای که بر اساس پیش بینی اخیر سازمان بهداشت جهانی در کم تر از دو ماه آینده احتمالا بیش از نیمی از شهفرایندان اروپایی به این سویه تازه آلوده می شوند.

شرکت هواپیمایی فنلاندی یک پنجم پروازهای خود را لغو می نماید

شرکت هواپیمایی فنلاندی Finnair خاطرنشان کرد که می خواهد در ماه فوریه به علت عواقب محدودیت های کرونایی حدود یک پنجم پروازهای خود را لغو کند.

این شرکت هواپیمایی امروز(چهارشنبه) خاطرنشان کرد که سویه اومیکرون و فصل شیوع آنفولانزا منجر به افزایش قابل توجه مرخصی های استعلاجی کارکنان این شرکت هواپیمایی شده و این شرکت می خواهد با لغو پروازها از تغییرات لحظات آخری پروازها جلوگیری کند.

این شرکت هواپیمایی، بیشتر دولتی است و در سال کرونایی 2020 هم هزاران شغل و حدود 15 درصد از نیروی کار خود را تعدیل کرد.

در فنلاند هم موارد ابتلا به کرونا به شدت در حال افزایش است و در این کشور با حدود 5.5 میلیون نفر سکنه روز سه شنبه بیش از 8 هزار مورد ابتلای تازه به کرونا ثبت شد.

آمار مبتلایان به کرونا در دانمارک از مرز یک میلیون نفر گذشت

در کشور دانمارک هم از شروع بحران کرونا بیش از یک میلیون نفر به کرونا مبتلا شده اند. امروز (چهارشنبه) انستیو بهداشت دولتی SSI در این کشور اطلاع داد که در عرض 24 ساعت 24343 مورد ابتلای تازه به کرونا در این کشور ثبت شده که در مجموع تا به حال 3433 نفر آن ها در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

شهفرایندان آلمانی که سه دز واکسن کرونا دریافت نمایند دیگر به قرنطینه کرونایی نمی فرایند

کابینه دولت فدرال آلمان هم مجددا قواعد قرنطینه کرونایی را برای شهفرایندان تنظیم کرد. این تصمیمات روز چهارشنبه به تصویب رسید. کارل لایترباخ، وزیر بهداشت آلمان در سخنانی خاطرنشان کرد که افرادی که سه دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند در صورت ابتلا به کرونا دیگر نیازی نیست به قرنطینه بفرایند و این درباره افرادی که به اومیکرون هم آلوده می شوند صدق می نماید.

وی بعلاوه تاکید نمود که واکسیناسیون مرحله سوم زندگی را راحت تر می نماید و افراد را از ابتلای سخت به بیماری محافظت می نماید.

دولت فدرال و ایالات آلمان هفته گذشته در این باره با هم به توافق رسیدند. این قواعد استثنایی روز پنج شنبه به مجلس ارائه شده و روز آدینه در بوندس رات تصویب شده و احتمالا از روز شنبه در آلمان اجرایی می گردد. بر اساس این طرح تازه بعلاوه دوران قرنطینه برای بیماران کرونایی دیگر هم کاهش می یابد.

انستیتو رابرت کخ هم توصیه های به روز شده خود در این باره را از روز آدینه منتشر خواهد نمود.

ثبت رکورد تازه ابتلای روزانه به کرونا در بلغارستان

نهادهای بهداشتی در بلغارستان هم رکورد تازهی را در ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت ثبت نموده اند. نهادهای بهداشتی در این کشور ازابتلای حدود 7062 مورد تازه به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع دادند که از شروع شیوع کرونا بی سابقه بوده است. 89 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

موارد ابتلای روزانه در آلمان هم رکورد زد

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای بیش از 80 هزار مورد تازه به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که از شروع شیوع کرونا بی سابقه بوده است. این نهاد بهداشتی چهارشنبه صبح اطلاع داد که در عرض 24 ساعت 80430 مورد ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است. شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در این کشور به ازای 100 هزار نفر هم به 407.5 افزایش پیدا نموده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز بعلاوه از مرگ 384بیمار کرونایی تازه در عرض 24 ساعت اطلاع داد.

طرح تازه دولت اسپانیا برای سختگیری کم تر در رفتار با کرونا

اسپانیا هم در حال آنالیز طرح پیگیری کم تر سختگیرانه مبتلایان به کرونا است. بر اساس طرح تازه دولت دیگر همه موارد ابتلا ثبت نمی گردد و همه افراد دارای علائم هم تست گرفته نمی شوند .به گزارش ال پایس دولت می خواهد از این پس به روش هایی مشابه برخورد با سرماخوردگی کلاسیک با این بیماری رفتار کند.

398 مرگ روزانه کرونایی در انگلیس

نهادهای بهداشتی در انگلیس هم از ابتلای 129.587 مورد تازه ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع دادند و 398 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ازدست دادند.

دوران قرنطینه برای بیماران کرونایی در سوئیس کوتاه می گردد

سوئیس هم دوران قرنطینه بیماران کرونایی و افراد مرتبط با این بیماران را از 10 روز به 5 روز کاهش می دهد. علت آن نوع اومیکرون عنوان شده است که در آن فاصله زمانی بین عفونت و انتقال ویروس کوتاه شده است.

دولت سوئیس اعلام نموده که اقتصاد و جامعه در هفته های اخیر به علت افزایش شدید افرادی که در اثر ابتلا به کرونا به قرنطینه رفته اند تحت فشار شدیدی قرار گرفته اند. سوئیس بعلاوه محدودیت های اعمال شده برای مهار کرونا در قبل از کریسمس را تا سرانجام ماه مارس تمدید نموده است.

طرح واکسیناسیون اجباری برای بچه ها بالای 18 سال روی میز دولت آلمان

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان هم در سخنانی در مجلس از طرح واکسیناسیون اجباری برای همه افراد بالای 18 سال در این کشور حمایت کرد.

آسیب جدی کرونا به بخش توریسم آلمان

محدودیت ها در مبارزه با بحران کرونا مدت دو سال پیاپی است که آسیب جدی به بخش توریسم آلمان وارد نموده است. با وجود افزایش قابل توجه اقامت های شبانه در ماه نوامبر در هتل ها اما نتیجه اولین یازده ماهه سال 2021 بدتر از این دوره زمانی در سال بحران کرونایی 2020 بوده است.

بر اساس اطلاعات اداره آمار فدرال آلمان که روز چهارشنبه اعلام شد، از ژانویه تا نوامبر 2021 هتل ها و مهمانسراها و محل های اقامت جهانگرد ها در مجموع 293 میلیون اقامت شبانه را ثبت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 0.9 درصد کاهش داشت.

رکورد مبتلایان روزانه در اتریش شکسته شد

در اتریش هم شمار مبتلایان روزانه به کرونا رکورد تازهی را به دست آورده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور در عرض 24 ساعت 17 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که حدود دو برابر مبتلایان روزانه در همین روز در هفته گذشته بوده و رکورد تازهی را شامل می گردد.

تشدید محدودیت ها در واتیکان

به علت افزایش موارد ابتلا به کرونا واتیکان هم اقدامات و قواعد کرونایی را تشدید می نماید. بر اساس دستور مدیریت واتیکان بازدیدنمایندگان از باغ ها، موزه ها و یا شرکت نمایندگان در کنفرانس ها و مهمانان سفره خانه های واتیکان در آینده باید یا واکسن کرونا را تزریق نموده باشند و یا از کرونا بهبود یافته باشند. علاوه بر این استفاده از ماسک در این منطقه اجباری می گردد.

حمله معترضان به قواعد کرونایی در بلغارستان به ساختمان مجلس

در صوفیه مرکز بلغارستان هم صدها تن از طرفداران حزب ملی گرای مجلسی Wasraschdane در برابر ساختمان مجلس خلق علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. معترضان که بعضا از شهرهای دیگر آمده بودند ماسک نداشتند. به گفته نیروهای امنیتی معترضان زنجیره پلیس را شکستند و خود را به ورودی اصلی مجلس رساندند به گونه ای که نمایندگان مجلس ابتدا ساختمان را ترک کردند.

پلیس کوشش کرد از نفوذ معترضان به داخل ساختمان مجلس جلوگیری کند که در این میان بعضی معترضان دستگیر شدند. تعدادی از نیروهای پلیس و معترضان هم در جریان درگیری ها مجروح شدند.

معلمان بازنشسته در انگلیس برای مقابله با کمبود پرسنل به میدان می آیند

در انگلیس هم بر اساس اطلاعات وزارت آموزش وپرورش حدود 500 معلم بازنشسته به عنوان شاغل موقت در مدارس مشغول به کار شده اند. آن ها می خواهند به کاهش کارکنان ناشی از شیوع گسترده موج اومیکرون یاری نمایند. وزیر آموزش و پروش انگلیس از معلمان بازنشسته درخواست نموده بود که برای مقابله با کمبود پرسنل حاصل از شیوع اومیکرون یاری نمایند.

از زمان باز شدن مدارس بعد از تعطیلات کریسمس در انگلیس از هر 12 معلم یکی به مرخصی استعلاجی رفته بود که برابر با حدود 44 هزار کارمند بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 913

به "تور ارزان اروپا: شرط عدم قرنطینه در آلمان اعلام شد، ثبت رکوردهای نو کرونایی در کشورهای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: شرط عدم قرنطینه در آلمان اعلام شد، ثبت رکوردهای نو کرونایی در کشورهای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید