محققان فرانسوی: کرونا 3 برابر مرگبارتر از آنفلوآنزاست

به گزارش آیان کتاب، نتایج تحقیقات جدید در فرانسه نشان می دهد که ویروس کرونا سه برابر بیشتر از آنفلوآنزا باعث مرگ و میر می گردد.

محققان فرانسوی: کرونا 3 برابر مرگبارتر از آنفلوآنزاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران از تارنمای روزنامه فرانسوی کانکشن، این تحقیقات که بر روی 136 هزار بیمار با ابتلا به بدترین انواع بیماری اجرا شده است و نشان می دهد که جوانان با خطر بیشتری روبرو هستند.

این تحقیقات در مجله معتبر پزشکی لانست منتشر شده است و نشان می دهد که انواع شدید کووید-19 سه برابر انواع شدید آنفولانزای زمستانی کُشنده است.

محققان بین ماه های مارس تا آوریل 2020 میلادی (فروردین-اردیبهشت) 15 هزار و 104 مرگ مربوط به 89 هزار و 530 بیمار را که در بیمارستان بستری شده بودند، آنالیز کردند. این رقم در مقایسه با دو هزار و 640 مورد مرگ ناشی از آنفولانزا در بین 45 هزار و 819 بیماری بود که بین اول دسامبر تا 28 فوریه سال 2019در بیمارستان بستری شده بودند

این ارقام برابر با میزان مرگ ومیر 16.9 درصدی ناشی از کووید در مقابل مرگ ومیر 5.8 درصدی ناشی از آنفولانزا است.

جوانان در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

این تحقیقات همچنین نشان داد که میزان مرگ و میر در بین بیماران جوان و حتی بچه ها بالا بوده است.

به طور کلی بیماران جوان کمتر ممکن است موارد جدی بیماری را بروز دهند، اما این تحقیقات نشان داد که بیماران جوان که بستری می شوند میزان مرگ و میر بالاتری داشته اند.

اما این بخش از این تحقیقات بر اساس تعداد کمتری از بیماران بوده و بنابراین محققان گفته اند که به تحقیقات بیشتری برای دستیابی به نتیجه در این زمینه احتیاج هست.

محققان می گویند نرخ مرگ و میر در دوران موج دوم کرونا همچنین خطر این ویروس را نمایان می نماید.

این تحقیقات نشان داد که نشانه های بیماری کووید-19 و آنفولانزا می تواند به ویژه در مراحل ابتدایی بیماری یکسان به نظر برسد بنابراین آزمایشات جدیدی برای تشخیص سریع تر و اسان تر بیماری احتیاج هست.

محققان می گویند نشانه های ابتلا و ناراحتی تنفسی ناشی از ویروس ها می تواند مشابه باشند، اما مراقبت از بیماران می تواند متفاوت باشد. به همین دلیل مهم است که زودتر دیگر نشانه های بیماری مربوط به بیماری تنفسی تشخیص داده گردد تا فورا مراقبت های لازم اجرا شده و از گسترش و شیوع بیشتر ویروس ها جلوگیری گردد.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 (24 اذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.

تدروس مدیرکل سازمان دنیای بهداشت روز چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیری) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و اعلام می نماید.

کارشناسان و متخصصان تاکید نموده اند که واکسن های کرونا موجب ایمن سازی دریافت نمایندگان واکسن در برابر ویروس می شوند، اما نمی توانند کووید 19 را ریشه کن نمایند و مانع شیوع آن شوند؛ بنابراین استفاده از ماسک تا خاتمه واکسیناسیون لازم است.

این کارشناسان رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن دست ها با صابون و استفاد ها از ماسک را به عنوان تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با شیوع کووید 19 معرفی کردند و با درک بهتر ویروس و بیماری، این توصیه ها را اصلاح کردند.

تا به امروز کرونا در دنیا 76 میلیون و 626 هزار و 187 نفر را مبتلا نموده که از این تعداد یک میلیون و 691 هزار و 942 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 343

به "محققان فرانسوی: کرونا 3 برابر مرگبارتر از آنفلوآنزاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان فرانسوی: کرونا 3 برابر مرگبارتر از آنفلوآنزاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید