مشاور امنیت ملی افغانستان: مذاکرات با طالبان باید در داخل کشور انجام گردد

به گزارش آیان کتاب، مشاور امنیت ملی افغانستان اعلام نمود که مذاکرات صلح باید در داخل این کشور برگزار گردد و دولت آماده است در هر منطقه ای که طالبان بخواهد مذاکرات را به پیش ببرد.

مشاور امنیت ملی افغانستان: مذاکرات با طالبان باید در داخل کشور انجام گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان با انتشار توئیتی گفت که ادامه مذاکرات بین تیم مذاکره نماینده دولت و طالبان باید در داخل افغانستان به پیش برده گردد.

وی اضافه کرد: دولت افغانستان ترجیح خاصی درباره محل مذاکرات ندارد و آماده است در هر منطقه ای که طالبان پیشنهاد کند مذاکرات را به پیش ببرد و درصورت احتیاج برای ساخت تأسیسات مورد احتیاج نیز آمادگی دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مشاور امنیت ملی افغانستان گفت: با پیشبرد مذاکرات در داخل افغانستان یک منطقه امنیتی ویژه و قابل اعتماد برای همه و نیز زمینه نظارت و مالکیت فرایند صلح برای مردم فراهم می گردد.

محب ادامه داد: از این طریق مذاکره نمایندگان از خواست و مطالبات مردم بهتر مطلع می شوند و از هزینه های اضافی نیز جلوگیری خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مشاور امنیت ملی افغانستان همچنین گفت که در فرایند مذاکرات بین الافغانی بسیار مهم است که گام های بعدی در افغانستان برداشته گردد تا به این ترتیب صلح به جای شرایط خارجی ها از واقعیت جامعه افغان ها متأثر گردد و دائمی و سراسری باشد.

وی توضیح داد: صلح و صلح سازان در خارج تحت تأثیر شرایط خارجی هستند و تجربه نشان داده است که چنین صلحی منافع افغان ها را تأمین نمی کند.

طالبان هنوز به این پیشنهاد واکنشی نشان نداده است، اما پیش از این نیز اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از طالبان خواسته بود تا دفتر سیاسی خویش را از قطر به افغانستان منتقل نمایند که این پیشنهاد مورد پذیرش طالبان قرار نگرفت.

مذاکرات بین الافغانی 22 شهریور ماه در قطر شروع شد و دو طرف اخیراً در پی فشارهای آمریکا بر سر کارشیوه 21 ماده ای برای مذاکرات به توافق رسیده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 312

به "مشاور امنیت ملی افغانستان: مذاکرات با طالبان باید در داخل کشور انجام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور امنیت ملی افغانستان: مذاکرات با طالبان باید در داخل کشور انجام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید