مقاله: کلیسای جامع کلن (آلمان)

به گزارش آیان کتاب، ساخت کلیسای جامع کلن در سال 1248 آغاز شد، تا محلی برای نگهداری و حفاظت از اثر باستانی بسیار ارزشمند زیارتگاه سه پادشاه مقدس باشد. ساخت بنا بیشتر از 600 سال به طول انجامید و زمانی که بالاخره در سال 1880 تکمیل شد، به طور کامل به طرح های اولیه ساختش پایبند مانده بود. در جنگ جهانی دوم، مرکز شهر کلن به خاطر بمباران ها به طور کامل تخریب شده بود. به شکل معجزه آسایی کلیسای جامع تنها ساختمان منطقه بود که از بمباران ها نجات پیدا کرده بود. پابرجا و ایستاده در شهری که با خاک یکسان شده بود، بسیاری از مردم گفتند که این یک مداخله الهی بوده است. البته یک توضیح نزدیک تر به واقعیت این بوده که ساختمان بزرگ و بلند کلیسای جامع کلن در تمام طول جنگ به عنوان یک مرجع جهت یابی برای خلبان های هواپیماهای جنگی عمل می کرده است. از سال 1996 به این سو، این سازه باشکوه به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

مقاله: کلیسای جامع کلن (آلمان)

نکته هایی وجود دارند که در زمان بازدید از این کلیسا در تور آلمان به کارتان خواهد آمد. اگر با مترو یا قطار به مرکز شهر آمدید، در ایستگاه Dom پیاده شوید. کلیسای جامع کلن روبه روی ایستگاه مرکزی راه آهن قرار گرفته است. امکان ندارد آن را نبینید، چرا که با ابهت و استوار درست در کنار در ورودی ایستاده است. توجه کنید در زمان برگزاری مراسم مختلف نمی توانید سالن اصلی کلیسا را ببینید. در زمان مراسم اعتراف هم، بخش های گروه کر و محراب بسته هستند. منظره هایی که می توانید از بالای ساختمان ببینید نفس گیر هستند، اما شما باید از 509 پله بالا بروید تا به سکوی تماشای منظره در بالای کلیسا برسید، در نتیجه طی این مسیر هم برایتان نفسگیر خواهد بود. اگر دوست داشتید هم از برج و هم تالار گنجینه ها دیدن کنید، یک بلیت ورودی ترکیبی خریداری کنید.

در بخش تالار گنجینه ها، آثار تاریخی و مذهبی ارزشمندی نگهداری می شوند. ارزشمندترین اثر تاریخی کلیسای جامع کلن زیارتگاه 3 پادشاه مقدس است، یک تابوت طلایی که با جواهرات تزئین شده است. قدمت این تابوت به قرن سیزدهم بر می گردد و بزرگترین نمونه در دنیای غرب است. در این تابوت استخوان جمجمه و لباس های سه مرد عاقل که به عنوان محافظان شهر شناخته می شوند نگهداری می شود. این اثر تاریخی خیره کننده، 300 کیلو وزن، 153 سانتیمتر بلندی، 220 سانتیمتر طول و 110 سانتیمتر عرض دارد. در محراب هفت آیین، مجسمه مدونای میلانی قرار گرفته است؛ قدمت این مجسمه چوبی بسیار زیبا از حضرت مریم به قرن سیزدهم بر می گردد. گفته می شود این مجسمه نیروهای معجزه گر دارد.

منبع مقاله: کلیسای جامع کلن (آلمان)

انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 813

به "مقاله: کلیسای جامع کلن (آلمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کلیسای جامع کلن (آلمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید