نماینده عربستان در مراسم تحلیف رئیسی؟

به گزارش آیان کتاب، در حالیکه بعضی منابع از احتمال حضور نماینده عربستان سعودی در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی خبر می دهند اما سخنگوی وزارت خارجه این موضوع را تائید نکرد.

نماینده عربستان در مراسم تحلیف رئیسی؟

خطیب زاده امروز در نشست خبری خود درباره مهمانان خارجی حاضر در مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب گفت: نزدیک به چند 10 هیئت از کشور های مختلف برای شرکت در مراسم تحلیف به تهران سفر می نمایند و سفر رییس جمهور عراق به تهران هم در همین چارچوب است.

او اضافه کرد: این هیئت ها در سطح روسای جمهور، روسای دولت ها، روسای مجلس، وزیران امورخارجه و فرستادگان ویژه هستند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره احتمال حضور نماینده عربستان گفت: من در لیست حضور نماینده ای از عربستان سعودی را ندیدم و باید چک کنم و گزارشی در این خصوص را نمی توانم تأیید کنم.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

پیش از این یک منبع مطلع در گفت وگو بااعتمادآنلاین از احتمال حضور نماینده ای از پادشاهی عربستان در مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی اطلاع داد و اظهار کرد: با توجه به حل وفصل تمامی موارد اختلافی دوجانبه هر لحظه امکان اعلام بهبود روابط تهران و ریاض و بازگشایی سفارتخانه ها وجود دارد.

این منبع مطلع با بیان این که احتمال می دهد در مراسم تحلیف آقای رئیسی اتفاقی رخ دهد، ادامه داد: طرفین در حال مذاکره هستند که در مراسم تحلیف حرکت نمادینی صورت گرفته و پس از آن روابط شروع گردد.

او گفت: بر اساس شنیده ها خوشبختانه گفت وگوهای تهران و ریاض وارد فضای سیاسی نشده و در رویه قابل قبولی پیش می رود. پس امکان از سر گیری مجدد مناسبات وجود دارد.

مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی روز پنج شنبه برگزار می گردد. عربستان چهار سال پیش در مراسم تحلیف حسن روحانی نماینده ای نداشت.

منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 698

به "نماینده عربستان در مراسم تحلیف رئیسی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عربستان در مراسم تحلیف رئیسی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید