هشدار طالبان به ناتو

به گزارش آیان کتاب، طالبان به ناتو درباره تداوم جنگ در حالی هشدار داد که این ائتلاف در حال بررسی خروج برنامه ریزی شده از افغانستان است.

هشدار طالبان به ناتو

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزرای دفاعی از ائتلاف ناتو قرار است در روزهای آینده به بررسی ماندن یا رفتن 10 هزار نیروی این ائتلاف از افغانستان بپردازند و این نشست در حالی برگزار می شود که خشونت طالبان در افغانستان رو به رشد است.

طالبان در بیانیه ای اظهار داشت: پیام ما برای نشست قریب الوقوع ناتو در سطح وزرای دفاع این است که تداوم اشغالگری و جنگ در افغانستان نه به نفع شما و نه به نفع مردم ما و شماست.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: کسی که خواهان گسترش جنگ و اشغال است، درست همانند دو دهه گذشته در قبال آن مسؤول خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا با طالبان در سال گذشته میلادی در دوحه، قطر توافقی را امضا کرد که بر اساس آن، نیروهای خارجی در صورتیکه طالبان روابطش را با القاعده قطع کند و مذاکرات صلح با دولت کابل را انجام دهد از افغانستان تا مه 2021 خارج می شوند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اما گفته که در حال بررسی توافق مذکور است و پنتاگون، این گروه شبه نظامی را به عدم عمل به وعده هایش برای کاهش خشونت متهم کرده است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بارها تاکید کرده که اعضای این ائتلاف باید با هم درباره آینده ماموریتشان در افغانستان تصمیم بگیرند و امیدوار است که بایدن نیز به همکاری نزدیکتر با این متحدان ادامه دهد.

طالبان روز شنبه اظهار داشت که به توافق با آمریکا به صورت جدی پایبندی است و مدعی شد، سطح عملیاتشان را در افغانستان به شدت کاهش داده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 453

به "هشدار طالبان به ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار طالبان به ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید