هشدار ژنرال های فرانسوی به مکرون:جنگ داخلی در راه است...

به گزارش آیان کتاب، ایسنا نوشت: ژنرال های سابق و پرسنل ارتش فرانسه در نامه ای به مکرون هشدار دادند تا در مقابل خطرات رو به افزایش انزجار در پی تنش های اجتماعی و افراط گرایی مذهبی اقدام کند؛ در غیر اینصورت در آینده با اوضاعی چون جنگ داخلی روبرو می گردد.

هشدار ژنرال های فرانسوی به مکرون:جنگ داخلی در راه است...

به نقل از خبرگزاری آناتولی، ژان پی یر فابر-برنادک، افسر بازنشسته ژاندارمری فرانسه در نامه ای سرگشاده به امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور نوشت که مراقب بروز جنگ داخلی در فرانسه باشد.

این نامه به امضای 20 ژنرال بازنشسته و بیش از 1000 مقام در رسته های مختلف نظامی، پلیس و ژاندارمری رسیده که مدعی اند نمی توانند در شرایط کنونی بی تفاوت و منفعل باشند.

در این نامه با اشاره به افزایش مسائل اجتماعی، افراط گرایی مذهبی و افراد منزجر و متعصف آمده است: خطرات رو به رشد هستند و خشونت هر روز بیشتر می گردد. چه کسی 10 سال قبل پیش بینی نموده بود که استادی حین خروج از دانشگاه سر بریده می گردد؟

در این نامه همچنین آمده است: اسلام گرایی افراطی در فرانسه منجر به کوشش برای ایجاد مناطقی شده که قوانین جمهوری در آن اعمال نمی گردد و آنها را به مناطقی برای متعصب ها تبدیل نموده که مغایر قانون اساسی ما هستند.

در این نامه این ادعا مطرح شده که قدرت حاکم از پلیس به عنوان قربانی در راهپیمایی هایی چون جلیقه زردها استفاده می نماید، در حالیکه در چنین راهپیمایی هایی مردم فرانسه نارضایتی خود را ابراز می نمایند.

این نامه به دولت توصیه می نماید که فراتر از سکوت، حرکت و عمل کند، در غیر این صورت مسئول جنگ داخلی و مرگ افراد بیشمار ناشی از هرج و مرج فزاینده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 551

به "هشدار ژنرال های فرانسوی به مکرون:جنگ داخلی در راه است..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ژنرال های فرانسوی به مکرون:جنگ داخلی در راه است..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید