ورود 24 کامیون آمریکایی حامل سلاح به شمال شرق سوریه

به گزارش آیان کتاب، منابع رسمی سوریه یکشنبه شب گزارش دادند، نیروهای آمریکایی کاروان حامل سلاح و مهمات و مواد لجستیک و چندین خودروی زرهی را به پایگاه نظامی خود در شمال شرق سوریه منتقل کرده اند.

ورود 24 کامیون آمریکایی حامل سلاح به شمال شرق سوریه

منابع محلی در روستای السویدیه در حومه العربیه به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفته اند که این کاروان شامل 24کامیون بود که ظهر روز یکشنبه از گذرگاه غیر قانونی الولید در مرز کردستان عراق وارد خاک سوریه شد.

براساس گزارش این منابع، کاروان حامل سلاح، مهمات، یخچال و تانکر بود که عازمرمیلان از طریق جاده بین المللی به منطقه قامشلی و سپس به پایگاه اشغالگران آمریکایی در شهر الشدادی در حومه جنوبی الحسکه بوده اند.

ورود این کاروان ادوات جنگی آمریکا چهار ساعت پس از ورود 5 خودروی زرهی و نیز پرواز سنگین جنگنده های آمریکایی در این منطقه رخ داده است.

بیشتر مناطق استان های الحسکه، دیر الزور و الرقه در شمال و شمال شرق سوریه سرشار از منابع انرژی است که در کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) تحت حمایت ائتلاف خودخوانده بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا واقع شده است.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که آمریکا اقدام به قاچاق نفت آن کشور و فروش آن به خارج از این کشور می کند و با این کار و محروم کردن سوری ها از درآمدهای نفتی، آشکارا حقوق بین الملل را نقض می کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا اواخر سال 2019 میلادی بود که طرحی برای خروج نیروهای مستقر در سوریه را تصویب کرد، اما پس از آن و به دنبال فشار اعضای کابینه اش مجبور شد که 900 نظامی را برای تضمین کنترل آمریکا بر میدان های نفتی که در منطقه الجزیره سوریه واقع شده است، در این کشور مستقر کند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 542

به "ورود 24 کامیون آمریکایی حامل سلاح به شمال شرق سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 24 کامیون آمریکایی حامل سلاح به شمال شرق سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید