وزرای خارجه انگلیس، ایتالیا و کانادا گفت وگو کردند

به گزارش آیان کتاب، وزیر خارجه انگلیس درباره مقابله با تروریسم با وزیر خارجه ایتالیا و درباره آزادی رسانه با همتای کانادایی اش تبادل نظر کرد.

وزرای خارجه انگلیس، ایتالیا و کانادا گفت وگو کردند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مصاحبهی بین دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس با همتایانش از ایتالیا و کانادا در حاشیه نشست گروه هفت در لندن انجام شد.

راب درباره مساله مبارزه با تروریسم با لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا صحبت کرد و همچنین مصاحبهیی با مارک گارنو، همتای کانادایی اش درباره آزادی رسانه ای داشت.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای گفت: وزرای خارجه این سه کشور درباره همکاری در طیف گسترده ای از مسائل دو جانبه و دنیای از جمله اهمیت ائتلاف دنیای در مقابله با داعش و مواجهه با تهدید تروریسم از شمال آفریقا تا منطقه ساحل و همچنین مذاکرات در جریان سازمان ملل برای حل مساله قبرس صحبت کردند.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای جداگانه همچنین گفت، وزیر خارجه این کشور با همتای کانادایی اش ملاقات کرد و به تبادل دیدگاه ها در امور مختلف از جمله آزادی بیان پرداخت.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: در جریان ملاقات اجرا شده، وزیر خارجه انگلیس همچنین بر همکاری نزدیک انگلیس با کانادا به عنوان یک نیروی خوب در دنیا تاکید و درباره همکاری بین دو کشور در زمینه آموزش و تحصیل دختران، آزادی رسانه ای و بازداشت های خودسرانه مصاحبه کرد.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس همچنین آمده، وزرای خارجه سه کشور همچنین درباره واکنش دنیای به پاندمی کرونا و همکاری دو جانبه در زمینه تجارت و امنیت مصاحبه داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 581

به "وزرای خارجه انگلیس، ایتالیا و کانادا گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه انگلیس، ایتالیا و کانادا گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید