پایش گزارش فرایند امتحانات نهایی خردادماه

به گزارش آیان کتاب، تهران (پانا) - رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش اعلام نمود در دو سال اخیر بعد از برگزاری امتحانات نهایی، نتایج امتحانات را به طور کلی و سوالات هریک از مواد درسی را به صورت اختصاصی مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم.

پایش گزارش فرایند امتحانات نهایی خردادماه

برنامه صبح و گفتگو رادیو گفت وگو با موضوع طراحی سوالات امتحان نهایی با خسرو ساکی، ریاست سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش به صورت تلفنی گفتگو کرد.

خسرو ساکی با بیان اینکه سنجش و ارزش یابی در نگاه نوین جزو جدایی ناپذیر فرآیند یاددهی و یادگیری است و نه نقطه پایانی محسوب نمی شود، گفت: فرآیند یاددهی و یادگیری در یک دوره آموزشی با سنجش و ارزشیابی شروعین شروع می شود و با ارزشیابی تکوینی استمرار و با ارزشیابی پایانی میزان یادگیری و تحقق اهداف معین می شود و نتایج آن برای اطلاع و بهبود برنامه ها، محتوا، فرآیندها و روش ها باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: با این نگاه، ما در دو سال اخیر بعد از برگزاری امتحانات نهایی، نتایج امتحانات نهایی را به طور کلی و سوالات هریک از مواد درسی را به صورت اختصاصی مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم و گزارش هایی بر اساس این تجزیه و تحلیل ها تنظیم و به بخش های مختلف و سطوح سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرایی وزارت آموزش و پرورش منعکس می کنیم.

رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در شنبه گذشته با مدیران پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جلسه ای برگزار شد و گزارش در خصوص نتایج امتحانات خرداد ماه ارائه شد، گفت: ملکی رئیس سازمان پژوهش برای اصلاح و بهبود عناصر اصلی برنامه ریزی یعنی محتوا، روش های یادگیری و آموزش حین خدمت معلمان و همچنین طرح جامع سنجش و ارزش یابی اقدام به تشکیل کمیته بهبود کیفیت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این کمیته مقرر شد تعدادی از کارشناسان مرکز سنجش و تعدادی از مدیران و صاحب نظران سازمان سنجش کمیته ای را تشکیل دهند و به بازنگری و اصلاح در زمینه سوالات امتحان نهایی اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 316

به "پایش گزارش فرایند امتحانات نهایی خردادماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش گزارش فرایند امتحانات نهایی خردادماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید