کدام ویروس جهش یافته کرونا برای بچه ها خطرناک تر است؟

به گزارش آیان کتاب، یک فوق تخصص بیماری های عفونی بچه ها گفت: ویروس انگلیسی هم در بچه ها و هم در بزرگسالان انتقال پذیری و سرعت انتقال بالاتری دارد و در بزرگسالان درگیری ریوی سریع تری را ایجاد می نماید.

کدام ویروس جهش یافته کرونا برای بچه ها خطرناک تر است؟

به گزارش خبرنگاران، علیرضا ناطقیان در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون به غیر از ویروس انگلیسی سایر ویروس های جهش یافته نظیر ویروس های هندی و برزیلی هم وارد ایران شده اند؟، گفت: تا کنون اعلام رسمی در این زمینه صورت نگرفته است و باید در این باره مطالعات ویروس شناسی دقیق تری انجام گردد و مطمئنا همکاران ما در وزارت بهداشت پیگیر این موضوع هستند که بتوانند در آزمایشگاه های مرجع، ویروس های جهش یافته را تشخیص دهند.

وی در پاسخ به این سوال که در بین ویروس های جهش یافته کدام ویروس خطرناک تر است؟، اضافه نمود: اینکه کدام ویروس خطرناک تر است به عوامل مختلفی بستگی دارد و حتی ممکن است پاسخ ویروس در نژاد های مختلف، متفاوت باشد، ولی به طور کلی واقعیت این است که ویروس انگلیسی هم در بچه ها و هم در بزرگسالان انتقال پذیری و سرعت انتقال بالاتری دارد و در بزرگسالان درگیری ریوی سریع تری را ایجاد می نماید.

این فوق تخصص بیماری های عفونی بچه ها ادامه داد: در بچه ها هم استنباط ما این است که میزان درگیری ریه با این ویروس بیش از ویروس معمولی است، اما هنوز گزارشاتی را در مورد افزایش مرگ میر اطفال بر اثر ابتلا به ویروس انگلیسی حداقل در مرکز خودمان نداشته ایم.

وی در مورد تفاوت ویروس های جهش یافته با یکدیگر شرح داد: به نظر می رسد، این ویروس ها تفاوت های جزئی با یکدیگر داشته باشند، اما کرونا همچنان در بچه ها بیشتر با علائم گوارشی نظیر درد شکم، اسهال و استفراغ بروز پیدا می نماید.

این فوق تخصص بیماری های عفونی بچه ها در مورد واکسیناسیون کووید 19 در اطفال اظهار کرد: واکسیناسیون کرونا در بچه ها فعلا در حد مطالعات بالینی است و تنها شرکت های مدرنا و فایزر گروه سنتی 12 تا 18 سال را وارد مطالعات خود نموده اند و بقیه شرکت های فراوری کننده واکسن کووید هنوز در زمینه واکسیناسیون بچه ها حتی وارد مرحله مطالعه بالینی هم نشده اند.

منبع: میزان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 525

به "کدام ویروس جهش یافته کرونا برای بچه ها خطرناک تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام ویروس جهش یافته کرونا برای بچه ها خطرناک تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید