تور ارزان استرالیا: تحصیل در استرالیا

به گزارش آیان کتاب، استرالیا در نیمکره جنوبی و کمی دورتر از سایر کشور ها قرار گرفته است و به داشتن آب و هوایی گرم و سرزمین کانگرو ها معروفیت دارد. ششمین کشور جهان که مردم آن یکی از روشنفکر ترین افراد جهان هستند و ساعت زیادی را به مطالعه اختصاص می دهند. بالا بودن سطح آموزش و زیر ساخت های تحصیلی پیشرفته در این کشور باعث شده تا استرالیا به مقصدی پر هوادار برای تحصیل دانشجویان بین المللی تبدیل گردد.

تور ارزان استرالیا: تحصیل در استرالیا

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به طور کلی استرالیا نظام آموزشی سازمان یافته ای دارد. همه مدارس و دانشگاه باید شرایط مشخصی را برای دریافت مجوز طی نمایند. برنامه های درسی این کشور بر مبنای سواد آموزش، حساب و کتاب، آی تی و ارتباطات، تفکر انتقادی، خلاقیت، توانایی های فردی و اجتماعی، درک اخلاقی و درک فرهنگی شکل گرفته و زیر ساخت هایی مثل رایانه، اینترنت و آزمایشگاه های مجهز و پیشرفته برای همه آن ها کاملا لازم است.

برای تحصیل در استرالیا باید ویزا بگیرید و آماده پرداخت هزینه های بالای آن باشید. همه مراحل اولیه انتخاب دانشگاه و رشته و اقدام برای پذیرش در ان به صورت آنلاین صورت می گیرد. بجز آن مهم ترین موضوعی که باید در خصوص تحصیل در استرالیا بدانید این است که مقصدتان را درست انتخاب کنید. این کشور پر از شهر ها، بخش ها و روستا های متعدد است. اینکه دوست دارید در محیطی شهری باشید یا روستایی و یا می خواهید کنار ساحل باشید و یا خشکی باید قبل از اقدام به انتخاب دانشگاهتان حائز اهمیت است. در ادامه این مقاله با خبرنگاران می توانید با شرایط تحصیل در استرالیا و هزینه های آن بیشتر آشنا شوید.

دانشگاه های استرالیا

در استرالیا 37 دانشگاه دولتی و 2 دانشگاه خصوصی وجود دارد و در کنار همه این ها تعداد زیادی هم موسسات آموزش عالی و تخصصی در آن وجود دارد که می توانید رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلفی را پیش روی دانشجویان علاقه مند قرار دهد. باید بدانید که 25 دانشگاه استرالیا در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان قرار دارند و 7 دانشگاه نیز رتبه ای زیر 100 دارند. بالاترین رتبه و در واقع برترین دانشگاه استرالیا دانشگاه ملی آن است که در ردیف 11 برترین دانشگاه ها قرار گرفته است. علاوه بر آن دانشگاه ملبورن به عنوان سی و نهمین دانشگاه و دانشگاه سیدنی هم در ردیف چهل و دومین دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

دانشگاه ملی استرالیا (Australian National University (ANU))

برترین دانشگاه استرالیا و بیست و چهارمین دانشگاه برتر جهان در سال 2019 که در Canberra مرکز این کشور و تنها دانشگاهی که به وسیله مجلس استرالیا ایجاد شده است. در این دانشگاه 7 دانشگده آکادمیک و تعدادی مدرسه و مرکز تحقیقاتی وجود دارد و دانشکده های آن عبارتند از:

  • دانشگده هنر و علوم ارتباطات
  • دانشکده آسیا
  • دانشکده تجارت و اقتصاد
  • دانشکده پزشکی و سلامت
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم
  • مرکز ملی مطالعات بومیان

به علاوه باید بدانید که دانشگاه ملی استرالیا به عنوانی یکی از دانشگاه های برتر تحقیقاتی جهان نیز محسوب می گردد و طبق رتبه بندی جهانی به عنوان چهل و نهمین دانشگاه تحقیقاتی جهان شناخته می گردد و در استرالیا دارد. دانشگده های هنر و علوم انسانی در این دانشگاه در سطح جهانی بسیار شناخته شده است و رشته های سیاست و روابط بین الملل، سیاست های اجتماعی و جغرافیا نیز به عنوان رشته های رایج و برتر آن محسوب می شوند.

رایج ترین رشته های تحصیلی

رایج ترین رشته های تحصیلی و دوره های آموزشی در استرالیا شامل رشته های متنوعی است که در ادامه خبرنگاران به ان اشاره نموده است:

  • سیاست
  • جسابداری
  • کشاورزی
  • معماری
  • عمران
  • علوم کامپیوتری
  • مهندسی
  • علوم پرشکی
  • علوم انسانی
  • حقوق
  • روزنامه نگاری
  • روانشناسی

به علاوه دوره های زبان انگلیسی هم یکی از محبوب ترین دوره های آموزشی در استرالیاست. در حال حاضر نیز بیشتر از 120 دوره در این کشور برگزار می گردد و هر ساله تعداد زیادی از گردشگر ها برای شرکت در این کلاس ها به استرالیا می آیند.

هزینه تحصیل

پول رایج استرالیا دلار مخصوص ابن کشور است و از آنجایی که استرالیا کشور گرانی است باید برای تحصیل و تامین احتیاج های اولیه زندگی و هزینه هایتان در این کشور برنامه ریزی درستی داشته باشید. هزینه تحصیل شما در استرالیا مثل هر مقصد دیگری در جهان به شهر، دانشگاه و رشته ای که برای درس خواندن انتخاب می کنید بسنگی دارد. قبل از هر چیزی باید انتخاب کنید که در دانشگاه های دولتی درس می خوانید یا خصوصی و از طرفی اگر انتخاب شما موسسات عالی باشد هزینه هایتان هم به نسبت بیشتر می گردد. در خصوص دانشجو های بین المللی اما شرایط فرق دارد و برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید بین 15000 تا 33000 دلار هزینه کنید. مدرک کارشناسی ارشد باید از 20000 دلار تا 37000 دلار هزینه کنید و هزینه مقطع دکترا برای دانشجو های بین المللی تقریبا 14000 تا 37000 دلار می گردد. که البته هزینه تحصیل در رشته هایی مثل پزشکی و دامپزشکی کاملا فرق دارد. اگر بخواهید دوره های زبان انگلیسی را در این کشور بگذرانید باید در حدود 300 دلار در هفته بپردازید و برای دریافت گواهینامه دیپلم از 4000 تا 22000 دلار به ازای هر دوره تحصیلی پرداخت می کنید. هزینه دیگری که باید در خصوص تحصیل در استرالیا بدانید بیمه درمانی است که برای دریافت ویزای دانشجویی باید خود را تحت پوشش کامل آن درآورید.

به علاوه می توانید برای تامین هزینه تحصیلتان کار نیمه وقت هم پیدا کنید و که برای دانشجوهای مقطع کارشناسی حدود 40 یاعت در هر دو هفته مجاز است و اگر در مقاصع کارشناسی ارشد و یا دکترا درس می خوانید محدودیتی برای ساعت های کارتان وجود ندارد.

چرا در استرالیا درس بخوانیم؟

استرالیا یکی از برترین کشور های جهان برای تحصیلات عالی به شمار می رود و درصد زیادی از جمعیت این کشور تحصیلات عالی دارند. مردم این کشور اهل مطالعه و تحصیلات تخصصی هستند و این یعنی همه زیر ساخت ها به وسیله افراد با سواد و تحصیل نموده برای آموزشی بهتر و حرفه ای تر تدارک دیده شده است.

به علاوه کشوری که به عنوان کهن ترین قاره جهان شناخته می گردد و شرایط فصلی معکوس و جذابیت های طبیعی و دیدنی بی شماری را نیز در خود جای داده است قطعا مکان فوق العاده ای برای آغاز یک زندگی تازه و کسب تجربیات تازه محسوب می گردد. وجود فرهنگ های مختلف در کنار تفریحات متفاوت و مدرن و البته سنتی توانسته استرالیا را به مقصدی دوست داشتنی برای گردشگر ها و دانشجویان سراسر جهان تبدیل کند.

منبع: گردگرد
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 921

به "تور ارزان استرالیا: تحصیل در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: تحصیل در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید