فراوری نمایشگر آیفون 14 به خاطر سهمیه بندی برق با مشکل روبرو شد

به گزارش آیان کتاب، اینطور که به نظر می رسد، شرکت BOE که در تأمین نمایشگر گوشی های آیفون (و احتمالا آیفون 14) فعالیت می نماید به خاطر سهمیه بندی مصرف برق با مشکل در فراوری این قطعه روبرو شده است.

فراوری نمایشگر آیفون 14 به خاطر سهمیه بندی برق با مشکل روبرو شد

اگرچه اپل می خواهد وظیفه فراوری گوشی های آیفون را به شرکت های بزرگی نظیر فاکس کان و پگاترون واگذار کند که معمولا سفارشات شرکت را بدون هیچ مشکل و درست سر موقع تحویل می دادند، اما به نظر می رسد سال جاری چندین مشکل وجود دارد که شرکت آمریکایی باید با آن ها دست و پنجه نرم کند. البته یک مشکل تازه به وجود آمده که به خاطر دو شرکت یادشده نیست بلکه به یکی از تأمین نمایندگان نمایشگر آیفون 14 یعنی BOE بر می گردد.

اپل طبق آخرین اخبار منتشر شده، می خواهد در تاریخ 7 سپتامبر از گوشی های خود رونمایی کند. حتی اگر این اتفاق نیفتد، بالاخره باید در سپتامبر سال جاری شاهد رونمایی از این گوشی ها باشیم. این یعنی تا یک ماه دیگر قطعا این اتفاق خواهد افتاد. بنابراین اپل زمان زیادی ندارد که بخواهد با مسائل روبرو گردد. اما با این حال مواردی نظیر کمبود تراشه، کمبود نیروی کار، مسائلی از قبیل نبود پوشش محافظ دوربین برای یک سری از مدل ها و… که به نظر می رسد الان باید سهمیه بندی برق را هم به این موارد اضافه کنیم.

اینطور که به نظر می رسد، در استان سیچوان چین، یعنی همان جایی که BOE کارخانه خود را احداث نموده، دمای هوا آنقدر زیاد شده که چین تصمیم گرفته برق را در آن منطقه سهمیه بندی کند. ظاهرا موج گرما در این منطقه بی سابقه بوده است و باعث شده مقامات چندین شهر تصمیم به انجام این کار بگیرند. در نتیجه تمام شرکت هایی هم که در آن منطقه حضور داشتند، باید با این مشکل تازه دست و پنجه نرم نمایند. طبق گفته هواشناسی منطقه، دمای هوا در استان سیچوان در پنج شنبه یعنی امروز به حدودا 37 تا 39 درجه سلسیوس رسیده در حالی که میانه دمای این منطقه در طول سال غالبا 30 درجه سلسیوس است.

BOE در حالت عادی برای اینکه بتواند بار دیگر اعتماد اپل را جلب کند با چالش روبرو بود

اگر خبرها را دنبال نموده باشید، احتمالا می دانید که BOE در کارنامه خدمات خود، سابقه خیانت به اپل را هم دارد. این شرکت به خاطر ایجاد تغییراتی در مشخصات نمایشگر سری آیفون 13 که منجر به کاهش کیفیت عملکرد پنل ها می شد، سعی داشت اپل را گول بزند که شرکت آمریکایی این موضوع را متوجه شد و BOE را از فهرست تأمین نمایندگان نمایشگر خود خط زد.

BOE با کوشش های فراوان بار دیگر توانست اعتماد اپل را جلب کند و اکنون چهار خط فراوری دارد که دو تای آن ها به فراوری پنل LCD مشغول هستند و دو تای دیگر هم پنل های AMOLED فراوری می نمایند که نمایشگر سری آیفون 14 هم قرار است از همین دو خط فراوری خارج گردد. البته مینگ چی کو، از تحلیل گران نام آشنای اپل مدعی شده که این شرکت فقط برای تعداد کمی از گوشی های سری آیفون 13 و مدل های قدیمی تر نمایشگر فراوری می نماید.

با این حال بسیاری از خبرهای اخیر به این موضوع اشاره داشته اند که BOE وظیفه فراوری بعضی از نمایشگرهای مدل های مقرون به صرفه قیمت تر سری آیفون 14 را هم بر عهده خواهد داشت که اگر این خبر درست باشد، یعنی اپل واقعا با مشکل روبرو شده است و باید از همین حالا به فکر یک جانشین برای تأمین نمایشگرهای مورد احتیاج باشد. از آن جایی هم که آیفون های مدل استاندارد همواره عملکرد بهتری در فروش داشتند، قطعا اپل باید آن ها را در تعداد بالاتری فراوری کند و به فروش برساند در نتیجه در تأمین قطعات مورد احتیاج آن ها اصلا نباید خللی ایجاد گردد.

اپل در دو مدل آیفون 14 پرو و پرو مکس از نمایشگرهای بسیار باکیفیت تری استفاده خواهد نمود که به خاطر همان خیانت BOE، هیچوقت وظیفه تأمین پنل این گوشی ها را به آن واگذار نخواهد نمود. ظاهرا سامسونگ و LG هستند که دارند این کار را برای شرکت آمریکایی انجام می دهند و BOE هم که اصلا به آن حد از پیشرفت نرسیده که پنل های دو شرکت کره ای را فراوری کند.

با این حال باید دید این مشکل چه تأثیری روی آینده آیفون 14 خواهد گذاشت، البته اگر BOE نقش مهمی در تأمین نمایشگر آن ها داشته باشد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1063

به "فراوری نمایشگر آیفون 14 به خاطر سهمیه بندی برق با مشکل روبرو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نمایشگر آیفون 14 به خاطر سهمیه بندی برق با مشکل روبرو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید