خبرنگاران یازدهمین سری ماهواره های استارلینک عصرامروز پرتاب می شوند

به گزارش آیان کتاب، تهران-خبرنگاران- شرکت فضایی اسپیس ایکس عصر امروز- سه شنبه - به وقت تهران سری جدید ماهواره های استارلینک و سه ماهواره اسکای ست را به فضا پرتاب می نماید.

خبرنگاران یازدهمین سری ماهواره های استارلینک عصرامروز پرتاب می شوند

به گزارش خبرنگاران از پایگاه اینترنتی اسپیس، قرار است در پرتاب امروز 58 ماهواره استارلینک متعلق به شرکت اسپیس ایکس به همراه سه ماهواره اسکای ست متعلق به شرکت پلنت ساعت 10:31 صبح سه شنبه به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت 14:31 دقیقه به وقت گرینویچ و ساعت 19:01 دقیقه به وقت تهران) سوار بر موشک فالکون9 از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شوند.

پرتاب امروز، ششمین پرواز بخش مرحله اول موشک فالکون 9 خواهد بود و رکوردی جدید برای این موشک رقم خواهد زد. این پرتاب همچنین یازدهمین ماموریت پرتاب ماهواره های مخابراتی استارلینک نیز خواهد بود. شرایط آب و هوا برای پرتاب امروز تا 80 درصد مطلوب گزارش شده و محتمل است این پرتاب یک روز با تاخیر روبرو گردد.

بر اساس این گزارش، پس از پرتاب و جدایی بخش مرحله اول فالکون 9، این قسمت در اقیانوس اطلس فرود خواهد آمد. همچنین استقرار ماهواره های اسکای ست هم حدود 12 و نیم دقیقه پس از پرتاب شروع خواهد شد. ماهواره های استارلینک نیز تقریبا 46 دقیقه پس از پرتاب در مدار استقرار خواهند یافت.

ماهواره های استارلینک بخشی از برنامه اسپیس ایکس برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال 2015 میلادی با درخواست الون ماسک، مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال مبنی بر اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند دنیای شروع شد.

وی در سال 2017 برنامه استارلینک را به عنوان یک سیستم پهنای باند ارزان قیمت که می تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر دنیا فراهم کند، به ثبت رساند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 128

به "خبرنگاران یازدهمین سری ماهواره های استارلینک عصرامروز پرتاب می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یازدهمین سری ماهواره های استارلینک عصرامروز پرتاب می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید