دره زمان؛از جاذبه های دیدنی و بکر اطراف تهران، عکس

به گزارش آیان کتاب، اگر دوست داشته باشید یک روز گرم تابستان را در یک جای خنک و بسیار دیدنی بگذرانید، دره زمان بهترین گزینه برای شماست. حالا همراه ما باشید تا ببینیم این دره زیبا کجا واقع شده است و برای رفتن به آنجا چه اقداماتی لازم است، انجام دهید؟

دره زمان؛از جاذبه های دیدنی و بکر اطراف تهران، عکس

دره زمان کجاست؟

دره زمان در روستای پلور در یکی از شهرستان های استان مازندران واقع شده است و یکی از جاذبه های طبیعی در 90 کیلومتری تهران است؛ یک جای کاملا خوش آب و هوا، به دور از شلوغی و گرمای تابستان. پیشنهاد می کنیم برای یک روز هم که شده با سفر به این منطقه از گرمای تابستان به دور باشید. دره زمان نام جایی است که صخره های بسیار کوه راه بلند و پر فراز و نشیب رودخانه را در بر گرفته که در انتهای جهت آن دشت سرسبز و آبشار دیدنی نیز قرار گرفته است و انتظار شما را می کشد.

دیدنی های دره زمان

زمانی که حرف از پلور می زنیم، خیلی ها یاد آب معدنی این منطقه می افتند. اما جاهای دیدنی بسکمک در دل پلور نهفته که یکی از همان جاهای دیدنی، دره زمان است. دره زمان مانند تنگه واشی در دل رودخانه واقع شده است که هوای آن بسیار سردتر از مناطق دیگر است. بنابراین تنها در فصل تابستان می توانید به آنجا سفر کرد. بودنتان در دل دره زمان باعث می شود اکسیژن خالص را به ریه هایتان برسانید. جهت پیاده روی که به داخل دره زمان طی می کنید، شامل خشکی و آب است. بنابراین باید لباس مناسبی همراه خود بیاورید تا نگران خیس شدن و کثیفی لباس نشوید. پیاده روی در دره زمان مانند تنگه واشی شما را به یک هدف خاص می رساند که برای دیدن آن ترغیب می شوید. در واقع انتهای جهت یک آبشار بسیار زیبا منتظر شما خواهد بود که خستگی راه را از تنتان بیرون می کند.

رودخانه نوردی می تواند یک هیجان بسیار لذت بخش برای شما ایجاد کند.برای رفتن از این دره، نیاز است تا آمادگی جسمانی بالایی داشته باشید. همچنین در قسمت هایی از دره زمان، عمق آب حدود یک و نیم متر می رسد که راه رفتن را برای شما کمی سخت می کند. برخی ها این هیجان را به جان می خرند و با گروهی از دوستان خود به صورت دسته جمعی جهتهای ناهموار را با یکدیگر طی می کنند. پس بهتر است به تنهایی برای رفتن به دره زمان اقدام نکنید.

چگونه خود را به دره زمان پلور برسانیم؟

برای رفتن به دره زمان، ابتدا باید وارد جاده هراز شوید و بعد از عبور از رودهن و گردنه امامزاده هاشم، با رسیدن به تابلو سمت چپ جاده که راه رودخانه و سد لار نشان شما می دهد، جهت شما مشخص می شود. برای رفتن به این جهت باید در ابتدا اولین پیچ را دور بزنید تا از روی پل سنگی رودخانه لار رد شوید. در ابتدای این جهت، دره زمان واقع شده است. حال دیگر وقت آن رسیده است که ماشین تان را پارک و پیاده روی را شروع کنید. برای دسترسی بهتر می توانید همراه با تور طبیعت گردی به این منطقه سفر کنید و یک روز خوش را برای خود رقم بزنید.

نکات مهم برای رفتن به دره زمان

اگر تصمیم گرفته اید به دره زمان بروید، باید یک سری نکات را رعایت کنید. همانطور که گفتیم این جهت دشواری های خاص خودش را دارد. پس وسایل گران قیمت مانند پول و موبایلتان را در جایی قرار دهید که در جهت خیس نشود یا بهتر است این وسایل را با خود نیاورید. برای آوردن این وسایل، آن ها را در کیسه ضد آب قرار دهید. بهترین کار این است که وسایل خود را درون یک کوله پشتی قرار داده تا دستانتان، هم تعادل شما را در راه رفتن حفظ کند و هم به راحتی در جهتی که آب عمق زیادی دارد به راحتی قدم بردارید.

نکته دیگر، انتخاب کفش است. برای رفتن به این جهت، بهتر است یک کتانی داشته باشید. اگر کتانی کهنه ای دارید که دیگر نمی خواهید از آن مانند قبل استفاده کنید، بهترین گزینه برای رفتن به دره زمان است. در غیر این صورت یک صندل پشت دار تهیه کنید تا کف پای شما را پوشانده و بتوانید به کمک آن به راحتی از آب عبور کنید. بعد از طی کردن جهت سرسخت، وارد دشت بازی خواهید شد که در آن منطقه نور آفتاب به صورت مستقیم است. به همین دلیل استفاده از ضدآفتاب، کلاه و عینک آفتابی را از قلم نیاندازید.

بهتر است شب را در این دره نگذرانید.

به دلیل فضای کم دره زمان و نبودن زمین های صاف و سرد شدن هوا در ساعات شب، اقامت در این مکان و کمپینگ را برای شما سخت می کند. بنابراین رفتن به دره زمان را تنها برای گردش یک روز خود انتخاب کنید. اما اگر دوست داشته باشید، می توانید برای اقامت در روستای پلور یا شهرهای نزدیک به آن اقدام کنید.

زمان مناسب برای رفتن به دره زمان

همانطور که گفتیم، بهترین فصل برای رفتن به دره زمان اواخر بهار و فصل تابستان است. مطمئنا در اوایل بهار هوای دره زمان هنوز سرد و امکان تردد به خاطر بارش برف برای شما ناممکن است. در فصل های پاییز و زمستان نیز هوا بسیار سرد تر از فصل های دیگر است، به همین دلیل امکان دره نوردی در این فصل ها نیز وجود نخواهد داشت.

کلام آخر

اگر تا به حال تجربه بازدید از دره زمان را داشته ایدخوشحال می شویم نظرتان را در مورد این دره زیبا برای ما بنویسید تا سایر دوستانی که قصد دارند از این دره بازدید کنند نیز بتوانند با استفاده از تجریبات گذشته شما، سفری لذت بخش تر را تجربه کنند.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 258

به "دره زمان؛از جاذبه های دیدنی و بکر اطراف تهران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره زمان؛از جاذبه های دیدنی و بکر اطراف تهران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید