دل قسمت سی و یکم؛ هرچه کش دار تر بهتر!

به گزارش آیان کتاب، قسمت سی و یکم سریال دل به کارگردانی منوچهر هادی و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان، چهارشنبه 1 مرداد ماه 1399 وارد شبکه نمایش خانگی شد.

دل قسمت سی و یکم؛ هرچه کش دار تر بهتر!

برای خرید قانونی و دانلود حلال قسمت 31 سریال دل اینجا کلیک کنید

رستا وارد رابطه با نکیسا می گردد و زمان زیادی را با او وقت می گذارد. اگرچه در ظاهر همه چیز بینشان خوب است، اما رستا باز هم در این رابطه تردید و به نکیسا شک دارد. آوا از فرصت دوباره هم کلامی با آرش استفاده می نماید و او را به سمتی که خودش می خواهد می کشاند. آرش که همه تمرکزش روی رستا بود با ترفند آوا به سمتی دیگر متمایل می گردد و پدرش و رابطه مخفیانه او توجهش را جلب می نماید.

همه چیز برای اتابک به سمت بدی پیش می رود. او که به تازگی رابطه اش با مرسده در هاله ای از ابهام قرار گرفته بود حالا عمویش، پدر توران، می بیند که قدرت تکلمش را دوباره به دست آورده است. چیز هایی که او می داند می تواند همه چیز اتابک را نابود و با خاک یکسان کند.

سرهنگ، دوست خسرو، با اخبار جدیدی درباره شب عروسی و حادثه سراغ او می آید و سبب می گردد تا خسرو به سراغ سرنخ های تازه ای برای پیدا کردن متجاوز بگردد. او خیلی زود از روی فیلم های عروسی سر نخ را پی می گیرد و به نکیسا می رسد.

گره های دل بعد از سی قسمت بالاخره رو به سمت باز شدن گذاشته اند. پدر رستا اگرچه قلبش امکان انتقام را از او گرفت، اما گناهکار را شناخت و رستا هم با توجه به جلسات مشاوره اش به زودی با واقعیت نکیسا آشنا می گردد. مادر آوا هم سرنخ هایی از مسائل آوا پیدا نموده است و به زودی می تواند مانع کار های او گردد.

البته که واژه به زودی در سریال دل در مقیاس خودش معنی پیدا می نماید. اگر در سریال های عادی از به زودی سخنی گفته گردد شاید منظور یک یا دو قسمت باشد، اما در دل وقتی استارت اتفاقی زده می گردد آن اتفاق حداقل ده قسمت بعد محقق می گردد. سریال دل به کیفیت سریالش را به کش آمدنش می داند و از آن هم راضی است. هرچه کش دار تر بهتر، مثل پنیر پیتزا.

منوچهر هادی اخیرا در گفت و گویی باز هم از ریتم سریالش دفاع نموده است و مدعی شده است که دل پیروز ترین کار او بوده و بیشترین حد رضایت را از مخاطبانش جلب نموده است. او معتقد است که قصه دل آنقدر مخاطب را درگیر خودش نموده است که دوست دارد هرچه زودتر از انتها آن سر در بیاورد.

این اشتباه بزرگی در ساخت درام است. ارزش هر درامی به جذابیت اکنونش است نه آن چه بعد تر پیش خواهد آمد. اگر کنش حال یک درام جذابیتی برای بیننده نداشته باشد و یا اگر اصلا کنشی وجود نداشته باشد، مخاطب به فکر به انتها رسیدن می افتد.

منوچهر هادی از آمار مخاطبان سریالش راضی است و این هم آفت دیگری است در میان کسانی که به این کار مشغولند. در میان جمعیت هشتاد میلیونی ایران و حتی وقتی فارسی زبانان منطقه را هم می توان به این جمعیت اضافه نمود، آمار مخاطبان چند هزار نفری مساوی است با شکست مطلق.

کارگردانان ایرانی مدت هاست پتانسیل مدیومشان را فراموش نموده اند و به بازدید های نهایتا چند صد هزار نفری از آثارشان راضی هستند و در جواب منتقدان به سرعت به آماری که فقط برای خودشان و دنیا کوچکشان قابل قبول است پناه می برند.

این که منتقدان ایرانی آثاری همچون دل را تا حدی پی گیری می نمایند به این دلیل نیست که در خفا آن را دوست دارند آما در گفته ها و نوشته هایشان از آن بد می گویند. مگر کل تولیدات سریال های شبکه نمایش خانگی و سینمای ایران چقدر است؟ کار منتقد دیدن این ها و نقدشان است. همین.

منبع: فرارو
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 75

به "دل قسمت سی و یکم؛ هرچه کش دار تر بهتر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دل قسمت سی و یکم؛ هرچه کش دار تر بهتر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید