شاهین پرهامی، سینماگر درگذشت

به گزارش آیان کتاب، شاهین پرهامی، کارگردان، نویسنده، تدوینگر و فیلمبردار ایرانی-کانادایی، در سن 53 سالگی بر اثر سرطان خون در مونترال درگذشت.

شاهین پرهامی، سینماگر درگذشت

شهرت این هنرمند، بیشتر به خاطر کار در مستندهای داستان امین (1389) و شهرزاد (1394) است.

پرهامی در 21 خرداد 1346 در شیراز به جهان آمد و در سال 1367 به کانادا مهاجرت کرد و در آن جا ابتدا در دانشگاه کارلتون در اتاوا در رشته فیلم تحصیل کرد و بعداً پیروز به کسب مدرک لیسانس در تولید فیلم از دانشگاه کنکوردیا در مونترال شد.

او یک کارگردان همه کاره و استودیویی یک نفره بود که مسئولیت فیلمبرداری، نویسندگی، تدوین و طراحی صدا در بیشتر پروژه هایش را خود بر عهده شد. پرهامی، فعالیت سینمایی خود را با سه گانه ناسوت (1376)، لاهوت (1377) و جبروت (1382) آغاز کرد.

پرهامی در فیلم های اکراستیک متخصص بود که کارهای هنرمندان برجسته در رسانه هایی مانند موسیقی، بازیگری، مجسمه سازی، نقاشی، ادبیات و ... را برجسته می کند.

فیلم های تحسین شده پرهامی، در دانشگاه ها، گالری ها و اماکن برجسته بین المللی از جمله جشنواره فیلم بوسان، تسالونیکی، مسکو، هات داک، جشنواره جهانی فیلم مونترال، جشنواره فیلم دیاسپورا، سینمای جدید مونترال، جشنواره بین المللی فیلم مستند جی-هلاوا و جشنواره فیلم های آمریکایی-آسیایی سانفرانسیسکو به نمایش درآمده بودند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 481

به "شاهین پرهامی، سینماگر درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهین پرهامی، سینماگر درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید