مناسب بودن قیمت خانه های استیجاری برای گردشگران نوروزی در اصفهان

به گزارش آیان کتاب، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان اصفهان گفت: قیمت خانه های استیجاری مجوزدار برای اسکان مسافران نوروزی در شهر اصفهان در مقایسه با سایر شهرهای گردشگرپذیر کشور، متعادل تر است.

مناسب بودن قیمت خانه های استیجاری برای گردشگران نوروزی در اصفهان

مسعود احمدی گفت: هزینه اجاره منازل استیجاری بمنظور اسکان گردشگران نوروزی بر اساس توافق مالک و مستاجر یا همان مسافر انجام می گردد، اما اتحادیه مشاوران املاک اصفهان کوشش کرد تا با ارائه آموزش ها و مشاوره های کارشناسی لازم، قیمت ها کنترل و متعادل گردد.

او می گوید هزینه های اجاره منازل استیجاری مجوزدار در اصفهان در مقایسه با شهر های دیگر که چنین مشاوره ها و کنترلی وجود نداشت، پایین تر بودبعلاوه از سوی اتحادیه مشاوران املاک اصفهان، سقف یا کف قیمتی برای اجاره منازل استیجاری نوروز، معین نشد، زیرا اعلام سقف تعرفه به بالا رفتن قیمت ها منجر می شد.

هزینه های منازل استیجاری برای اسکان گردشگران در نوروز سال جاری باید با توجه به مسائلی مانند شرایط سه سال گذشته، نرخ تورم و بعلاوه معینات و امکانات خانه ها با یکدیگر مقایسه گردد.

به گفته احمدی، عده ای قیمت خانه های استیجاری را با نوروز سال 98 مقایسه می نمایند درحالیکه در این مدت، شرایط بسیار تغییر نموده و هزینه ها افزایش یافته است بنابراین چنین مقایسه ای درست نیست.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان اصفهان گفت:مسائلی مانند امکانات و محل استقرار و منطقه منزل استیجاری در مشخص قیمت آن نقش بسزایی داردکه بدون شک شرایط و امکانات خانه ای با هزینه 300 هزار تومان با خانه با تعرفه یک میلیون تا یک و نیم میلیون تومان در شب بسیار فرق دارد و ویژگی هایی مانند متراژ، تعداد اتاق خواب، مبلمان، امکانات، پارکینگ و نزدیکی به مرکز شهر در آن تاثیر دارد.

در خانه ای با 2 یا سه اتاق خواب و هزینه هر شب یک تا یک و نیم میلیون تومان امکان اسکان چند خانواده که با هم مَحرم هستند وجود دارد بنابراین قیمت آن بین خانواده ها تقسیم می گردد و قیمت تمام شده برای اسکان هر خانواده کاهش می یابد درحالیکه در هتل اگر قصد افزودن یک تخت یا چند تخت به اتاق را داشته باشند باید هزینه اضافه پرداخت نمایند.

اوگفت: سال جاری علاوه بر خانه های استیجاری که از سوی این اتحادیه مجوز داشتند، بخش های دیگری نیز مانند افراد کلید به دست یا سایت های اینترنتی در این زمینه فعالیت کردند و بر روی قیمت خانه های استیجاری تاثیر داشتند.

اتحادیه مشاوران املاک در فرصت کوتاهی که در روز های پایانی سال گذشته برای فراخوان و ثبت نام واحد های استیجاری بمنظور اسکان گردشگران نوروزی داشت توانست آموزش های لازم و ساماندهی حدود 120 کارشناس و بازاریاب جلیقه پوش را در سطح شهر اصفهان انجام دهد.

اولویت اسکان گردشگران در اصفهان ابتدا با هتل ها و مهمانپذیرهاست و پس از تکمیل ظرفیت آن ها از بخش های دیگر مانند خانه های استیجاری استفاده می گردد.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان اصفهان با قدردانی از برخورد شهرداری اصفهان با افراد کلید به دست و بدون مجوز، افزود: مسافران نوروزی در هر موردی که به دریافت مشاوره درباره قیمت خانه های استیجاری احتیاج دارند می توانند با شماره تلفن 32664450 تماس بگیرند.

کلانشهر اصفهان حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد و بدلیل برخورداری از آثار تاریخی و میراثی یکی از قطب های گردشگری ایران و دنیا بشمار می آید.

گردشگران نوروزی در کلانشهر اصفهان در هتل ها، مهمانپذیرها، مدارس، خوابگاه های دانشجویی، استادیوم ها، خانه های استیجاری و مجموعه باغ فدک اسکان یافتند و ظرفیت اسکان برای حدود 120 هزار نفر در شبانه روز در کلانشهر اصفهان فراهم شده است.

سال جاری حدود سه هزار خانه استیجاری مجوزدار در کلانشهر اصفهان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

منبع:ایرنا

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1032

به "مناسب بودن قیمت خانه های استیجاری برای گردشگران نوروزی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسب بودن قیمت خانه های استیجاری برای گردشگران نوروزی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید