نمایشگاه گردشگری باکو و توسعه گردشگری سلامت در ایران

به گزارش آیان کتاب، قابلیت های ایران به ویژه استان های شمال غرب کشور از جمله اردبیل، از نظر تاریخی و طبیعی و میراث معنوی و گردشگری سلامت برای شهروندان جمهوری آذربایجان منحصر به فرد است.

نمایشگاه گردشگری باکو و توسعه گردشگری سلامت در ایران

کریم حاجی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان اردبیل در بازدید الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و وزیر توریستی این کشور از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه بین المللی توریستی باکو گفت:

حضور استان اردبیل در نمایشگاه بین المللی توریستی باکو، فرصت مناسبی برای شناسایی قابلیت های توریستی استان به شهروندان آذری است.

وی گفت که حضور ایران برای دومین بار متوالی در نمایشگاه بین المللی توریستی جمهوری آذربایجان فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی جاذبه های توریستی استان اردبیل و دیگر استان ها به ویژه در حوزه توریسم درمانی است.

حاجی زاده گفت که برقراری پرواز و لغو ویزا دو جانبه با توجه به اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و زبان مشترک یکی از عوامل موثر در توسعه توریسم بین دو کشور است و با توجه به مرز مشترک اردبیل با جمهوری آذربایجان و تردد سالانه یک میلیون توریست آذری از مبادی ورودی این استان ضروری است از تمام فرصت ها برای معرفی قابلیت های متعدد توریستی استان بهره گرفت.

در غرفه اختصاصی استان اردبیل علاوه بر نمایش پوشش و لباس دوره صفویه، پخش تصاویر و فیلم جاذبه ها، قابلیت ها و منطقه ها نمونه توریستی استان به زبان آذری، نصب چهار تابلو از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان و نمایش توانمندی های توریستی و ظرفیت های سرمایه گذاری استان، صنایع دستی استان از جمله گلیم و ورنی دو نوع بسته مجزا به زبان های انگلیسی و آذری برای آشنایی با جاذبه های توریستی استان در بین بازدیدکنندگان توزیع شد.

نمایشگاه بین المللی تخصصی توریستی از 19 تا 21 فروردین ماه به مدت سه روز در شهر باکو جمهوری آذربایجان در محل مرکز نمایشگاهی EXPO برگزار گردید.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 984

به "نمایشگاه گردشگری باکو و توسعه گردشگری سلامت در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه گردشگری باکو و توسعه گردشگری سلامت در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید