نگاهی به سانتورینی، جزیره سفیدپوش یونان در اروپا

به گزارش آیان کتاب، باورکردنی نیست اما تصویر رویایی که امروزه در سانتورینی خلق شده حاصل یک اتفاق تراژیک است. اتفاقی که از فوران آتشفشان شروع و در نهایت شگفتی پس از خاموش شدن شعله ها یکی از رمانتیک ترین تصاویر در جهان بوجود آمد. امروزه جزیره سانتورینی با معماری سفید رنگ خود به میعادگاه عاشقانه های بی انتها تبدیل شده است.

نگاهی به سانتورینی، جزیره سفیدپوش یونان در اروپا

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

اگر را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب نموده اید تنها به تماشا آتن و جاذبه هایش اکتفا نکنید! این کشور اروپایی جزایر رویایی بسیاری دارد که گردشگران را شیفته خود خواهند کرد. سانتورینی از زیباترین و شگفت انگیزترین جزایر یونان است که بازدید از آن را باید بی هیچ چون و چرایی در برنامه سفر به یونان قرار داد. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا جزیره سانتورینی در میان بهترین جاذبه های تور اروپا جای گرفته است.

سواحل آفتابی و خانه های پلکانی سفید

خانه های پلکانی سفید رنگ که هارمونی حیرت انگیزی را با آبی دریا بوجود آورده اند، اولین تصویر از سانتورینی است که در مقابل چشم گردشگران خودنمایی می نماید.

معماری خانه ها به گونه ای ست که بام هر خانه، حیاط خانه ای دیگر است و رنگ سفیدی که بر کل جزیره حاکم است می تواند پشت زمینه ای زیبا باشد برای ثبت خاطرات ماندگار در سفر.

در کنار معماری منحصر به فرد سواحل جزیره سانتورینی هم بخش عظیمی از جاذبه ها و تفریحات را به خود اختصاص داده اند. سواحلی که با چترهای آفتابی رنگی تزیین شده و قایق سواری، موج سواری، غواصی و … را می توان در آن ها تجربه کرد.

کاماری (Kamari) از معروف ترین سواحل سانتورینی به تعداد رفته و توانسته توجه گردشگران را به سوی خود جلب کند. این ساحل با ماسه های سیاه رنگ و مجذوب نماینده میزبان گردشگرانی ست که عاشق پیاده روی بر روی شن های نرم هستند. از تفریحات کاماری می توان به قایق سرعتی و اسکوبا دایوینگ اشاره نمود.

دهکده های کوچک با حال و هوای رنگی

اویا دهکده ای در بخش شمالی سانتورینی است که میزبان گردشگران لوکس پسند می باشد. این دهکده به معنای واقعی مناظری خیره نماینده دارد. بیشتر گردشگرانی که به اویا سفر نموده اند غروب های آفتاب این دهکده را رویایی و بی مانند توصیف می نمایند.

بعلاوه بیشتر هتل های لوکس سانتورینی در اویا گردهم آمده و پذیرای مسافران مشکل پسند می باشند.

ثرا از دیگر دهکده های معروف و زیبای سانتورینی است که ترکیبی زیبا از خانه های مکعبی شکل، باکلن های سفید، کلیساهای قدیمی و کوچه پس کوچه هایی با عطر دریای اژه دارد. گردشگران می توانند بوسیله تراموای برقی و پس از عبور از مسیری شیب دار با 580 پله خود را به دهکده ثرا برسانند.

در ثرا می توان در هتل های لوکس اقامت کرد، به گشت و گذار در کوچه پس کوچه های قدیمی اما شیک پرداخت، از مغازه های محلی سوغاتی خرید و مجذوب نماینده تر هر چیز تست انواع غذاهای مجذوب نماینده و رنگارنگ یونانی را تجربه کرد.

منطقه باستانی آکروتینی در جزیره سانتورینی

آکروتینی منطقه ای باستانی ست که گردشگران را تا هزاره 4 قبل از میلاد به عقب می برد. اکتشاف این منطقه ارزشمند از سال 1967 شروع و آثار باستانی بسیار در آن کشف شد.

در این منطقه خانه ای سه طبقه به نام زست وجود دارد که بسیاری آن را مهم ترین و عظیم ترین خانه کشف شده در آکروتینی می دانند. از دیگر بناهای کشف شده می توان به خانه بانوان اشاره نمود. دیوارنگاره های این خانه تصاویری آبرنگی از زنان یونان باستان بوده و جالب اینکه در سازه های داخلی آن از پاپیروس استفاده شده است.

از این رو اگر به مکان های تاریخی و بعلاوه تماشا وسایلی که در هزاران سال قبل مورد استفاده قرار می گرفته علاقه دارید حتما بخشی از زمان سفر خود را به بازدید از منطقه باستانی آکروتینی اختصاص دهید.

بعضی از وسایل کشف شده در آکروتینی مانند کوزه ها، سکه ها و … در موزه دهکده ثرا نگه داری می شوند.

کلیساها و صومعه های باستانی

کلیساها و بناهای قدیمی بخش مهمی از جاذبه های جزیره سانتورینی هستند که بازدید از آن ها را نباید از دست داد.

کلیسای جامع ارتودکس با معماری خاص و دیوارهای سفید از زیباترین بناهای سانتورینی به تعداد رفته و سالانه بازدیدنمایندگان بسیاری را به سوی خود جلب می نماید.

این کلیسا در سال 1827 ساخته شده و در سال 1956 پس از یک زمین لرزه نسبتا مخرب مجددا مورد بازسازی نهاده شد. طاق ها، گنبدها و مناره ها از جاذبه های اصلی کلیسا هستند که هنر معماری یونان باستان را به نمایش می گذارند.

پس از کلیسای جامع ارتودکس می توانید از صومعه آگیوس نیکلاس هم بازدید کند. این صومعه به اسم دومین صومعه سانتورینی در سال 1651 و به وسیله خانواده گیزی (از معدود خانواده های ارتدکس) سانتورینی ساخته شد.

شمایل بیزانسی بسیار جالب و قوانین بومی سانتورینی قدیم به همراه معماری خارق العاده از جاذبه های صومعه آگیوس نیکلاس هستند.

غذاهای لذیذ یونانی

غذاهای مدیترانه ای غذاهای غالب جزیره سانتورینی هستند. غذاهایی لذیذ که که با طعم و رنگ عالی دل گردشگران را می برند.

از این رو می توان رستوران گردی را هم بدون چون و چرا به فهرست جاذبه های گردشگری در سانتورینی اضافه نمود.

کباب بره یونانی که با روغن زیتون و سبزیجات تازه طعم دار شده و همراه با سیب زمینی سرخ شده سرو می گردد، موساکا که ظاهری مانند لازانیا داشته و با گوشت بادمجان درست می گردد، اسپاناکوپیتا یا پای اسفناج که همانطور که از اسمش پیداست اسفناج مایه اصلی آن را تشکیل می دهد و انواع غذاهای دریایی را می توان در منو رستوران های سانتورینی دید.

نکته مجذوب نماینده دیگر اینکه بیشتر رستوران های سانتورینی چشم اندازی رو به دریا داشته و لذت سرو غذا را چند برابر می نماید.

بیشتر بخوانید…

قیمت تور اروپا در تابستان 1400

با ویزای شینگن به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

آژانس هواپیمایی خبرنگاران چه خدماتی را در تور اروپا ارائه می دهد؟

چه افرادی می توانند برای دریافت ویزای شینگن اقدام نمایند؟

شرایط تازه ویزای شینگن در دوره کرونا در سال 2021

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 709

به "نگاهی به سانتورینی، جزیره سفیدپوش یونان در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به سانتورینی، جزیره سفیدپوش یونان در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید