همه چیز درباره نسخه نو رنو داستر

به گزارش آیان کتاب، حدود 7 ماه قبل بود که داچیا برند زیر مجموعه شرکت رنو از نسخه فیس لیفت داستر تحت نام اکستریم 2022 رونمایی کرد. حالا این محصول به تازگی وارد جاده های اروپا شده است. شاسی بلندی که در طول 12 سال، داچیا رنو پیروز به فروش دو میلیون دستگاهی آن شده است.

همه چیز درباره نسخه نو رنو داستر

به گزارش خبرنگاران، نسل اول رنو داستر به مدت 5 سال در ایران عرضه می شد. اما به علت تحریم های آمریکا شرکت رنو ایران را ترک کرد. تا همچنان داستر های مدل 2014 تا 2018 در جاده های ایران تردد نمایند. موضوعی که باعث شد هیچ گاه نسل دوم این شاسی بلند به دست هواداران ایرانی نرسد.

در خصوص داستر نیز این اولین بار نیست که داچیا برند مالی ساز رنو، نسخه های فیس لیفت آن را عرضه می نماید. پیش از این نسخه های Techroad، SE Twenty و بلک کالکتور نیز بر پایه ساختار نسل دوم داستر فراوری و عرضه شده بودند.

اما نسخه نو یعنی داستر اکستریم 2022 نسبت به مدل های پیشین مجذوب کننده تر و اسپرت تر به چشم می آید.

داچیا در حال حاضر این آفرودر را در اروپا به قیمت 19 هزار و 195 پوند معادل 24 هزار و 134 دلار به فروش می رساند. به عبارت دیگر داستر اکستریم 2022 به پول ما و با حساب دلار 27 هزار و 950 تومانی، 674 میلیون تومان آب می خورد.

طراحی داستر اکستریم 2022؛ مجذوب کننده و اسپورت

آنالیز تصاویر داستر اکستریم 2022 نشان می دهد که عمده تغییرات اتفاق افتاده در بخش طراحی خارجی، مربوط به جلو پنجره است. در این بخش طراحان تنها با افزودن یک نوار نارنجی رنگ کوشش نموده اند، چهره ای اسپرت تر از داستر به نمایش بگذارند. این نوار نارنجی بعلاوه به آینه های بغل نیز افزوده شده است.

در نمای کناری، رینگ های آلومینیومی 17 اینچی به رنگ مشکی تغییر یافته اند و به نوعی زیباتر از گذشته به چشم می آیند.

در بخش عقب خودرو نیز عبارت داستر روی در صندوق عقب با رنگ نارنجی تزئین شده است. علاوه بر این گرافیک داخلی چراغ ها نیز یک خط نارنجی رنگ دارد.

البته کابین داستر اکستریم 2022 نیز مشمول تغییر شده است. در فضای داخل نیز همانند بدنه، رنگ نارجی به کار رفته در قسمت های مختلف دیده می گردد. از جمله این قسمت ها می توان به دریچه سیستم تهویه هوا، کنسول میانی و دستگیره های در اشاره نمود. علاوه بر این دوخت جایگاه ها نیز نارنجی رنگ است.

اما نقطه ضعفی که به چشم می خورد پلاستیک های ارزانی است که برای قسمت اصلی داستر و صفحه های درب استفاده می شوند. هر چند این نقطه ضعف تا حدودی با تعبیه سیستم اطلاعات تفریح در میانه داشبورد جبران شده است. این صفحه نمایش هشت اینچی است و از Android Auto و Apple CarPlay پشتیبانی می نماید.

در کل کابین سرزنده است و با سقف مرتفع و فضای پای کافی در پشت، جادار به نظر می رسد.

مشخصات فنی داستر اکستریم 2022

طبق اعلام داچیا، این آفرودر به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی 1.3 لیتری توربو تجهیز شده است. موتوری که قادر به فراوری توانی معادل 128 اسب بخار با گشتاور 240 نیوتن متر است. این قدرت به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته دستی منتقل می گردد.

بعلاوه یک موتور دیزلی 1.5 لیتری ارزان تر نیز وجود دارد، اما به میزان نسخه 1.3 لیتری قدرتمند نیست و خرید آن گران تر است. اما این تنها انتخاب برای کسانی است که می خواهند چهار چرخ متحرک داشته باشند.

داستر دارای اسکلت های مک فرسون در جلو و تنظیمات چند پیوندی مستقل در عقب است. به همین علت رانندگی با آن می تواند در جاده های ناهموار کمی شلوغ باشد، اما به ندرت و تنها به علت نقص های بزرگ تر تصادف می نماید.

از جمله امکاناتی که در این آفرودر دیده می گردد می توان به کروز کنترل، نمایشگر اطلاعات و تفریح 8 اینچی با قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم تهویه اتوماتیک و... اشاره نمود.

تصاویر داستر اکستریم 2022

منبع: فرارو
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1008

به "همه چیز درباره نسخه نو رنو داستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره نسخه نو رنو داستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید