پاساژ کوروش یکی ازمراکز خرید تجاری غرب تهران

به گزارش آیان کتاب، پاساژ کوروش یکی از مجتمع تجاری های بزرگی است که در شهر تهران واقع شده است. این مرکز خرید تجاری در غرب شهر تهران و در تقاطع خیابان پیامبر و اتوبان ستاری قرار گرفته است. در حالت کلی، مجتمع تجاری کوروش تنها شامل مراکز تجاری نیست؛ بلکه در این مجتمع می توانید انواع مراکز اداری، فرهنگی و سرگرمیی را مشاهده کنید. در پاساژ کوروش فودکورت، فست فود و رستوران های زیادی واقع شده است. پردیس سینمایی کوروش و شهربازی ژوپیتر دو جاذبه دیدنی این پاساژ است که روزانه افراد بسیاری برای سرگرمی به این مکان مراجعه می نمایند. در پاساژ کوروش می توانید به گشت و گذار بپردازید و با انجام خرید و سرگرمی، لحظات خوشی را در کنار عزیزان خود سپری نمایید.

پاساژ کوروش یکی ازمراکز خرید تجاری غرب تهران

مرکز خرید کوروش کجاست؟

پاساژ کوروش یکی دیگر از مراکز تجاری بزرگ در شهر تهران است. این مرکز خرید مساحتی برابر با 9500 متر مربع دارد. مرکز خرید کوروش در سال 1393 ساخته شد. این پاساژ در بزرگراه شهید ستاری و در خیابان پیامبر مرکزی واقع شده است. این مرکز خرید بسیار بزرگ بوده و در 18 طبقه بنا شده است. در این پاساژ رستوران های زیادی وجود دارد تا مردم در کنار گشت و گذار و خرید به صرف غذا بپردازند. در ادامه مطالب می توانید بیشتر با این پاساژ بزرگ آشنا شوید.

بخش های مختلف کوروش مال

مجتمع تجاری کوروش دارای تجهیزات بسیار مدرن و معماری بی نظیری است. این مجتمع به علت داشتن بخش های سرگرمیی، اداری و تجاری مختلف بسیار رونق یافته و روزانه پذیرای بازدیدنمایندگان بسیاری است. در حالت کلی، پاساژ کوروش در 18 طبقه ساخته شده که 9 طبقه آن شامل طبقات زیرزمین است. این 9 طبقه زیرزمین شامل پارکینگ است از این رو فضای پارکینگ بسیار بزرگ بوده و ظرفیت بسیار بالایی دارد. این پاساژ شامل بخش های زیر است:

  • بخش تجاری: این بخش شامل تمامی مراکز تجاری و فروشگاه ها است.
  • بخش رفاهی: این بخش انواع فودکورت، کافی شاپ و رستوران را شامل می گردد.
  • بخش فرهنگی: بخش فرهنگی شامل پردیس سینمایی پاساژ کوروش است.
  • بخش سرگرمیی: این بخش شامل انواع مراکز سرگرمیی برای رده سنی های مختلف است که از نمونه آن می توان به شهربازی اشاره نمود.

مرکز خرید بزرگ کوروش بیش از 500 عدد واحد تجاری، اداری، رفاهی و سرگرمیی را در درون خود جای داده است. در مطالب زیر می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص طبقات و انواع مراکز موجود در ساختمان پاساژ کوروش اطلاعات کسب کنید.

  • طبقه همکف: در طبقه همکف، مراکز تجاری در راهروهای اصلی و تراریوم قرار دارند.
  • طبقه دوم: در طبقه دوم سرزمین بازی کوروش و انواع فودکورت واقع شده است.
  • طبقه سوم: در این طبقه می توانید گیشه سینما، فست فود و خانه بازی بچه ها را مشاهده کنید.
  • طبقه چهارم: سالن های شماره 1 تا 6 چندین رستوران را در داخل خود جای داده اند. در این طبقه، پردیس سینمایی کوروش نیز واقع شده است.
  • طبقه پنجم: تمامی واحدهای اداری، تجاری و فرهنگی در این طبقه وجود دارند. در این طبقه می توانید سالن VIP و انواع کافی شاپ و فست فود را مشاهده کنید.
  • طبقه ششم: در این طبقه و در سالن های 7 الی 12 می توانید پردیس سینمایی کوروش، انواع رستوران و بوفه سینما را مشاهده کنید.

آشنایی با پردیس سینمایی کوروش

در واقع پردیس سینمایی کوروش از جاهای دیدنی مهم شهر تهران است. این پردیس سینمایی به علت داشتن معماری و تجهیزات مدرن، به برترین پردیس سینمایی در کشور ایران تبدیل شده است. برای ساخت این پردیس از انواع اجناس خارجی استفاده شده است. بعلاوه، تجهیزات صدا و تصویر از کشور کانادا و صندلی های سینمای آن از فرانسه تهیه شده است. این پردیس شامل 12 سالن کنسرت، آمفی تئاتر و سالن های چندمنظوره سینما است. بعلاوه، پردیس سینمایی کوروش ظرفیتی برابر با 3200 نفر دارد.

انواع فودکورت کوروش

فودکورت های کوروش در دو طبقه این ساختمان تجاری قرار دارند. یکی از فودکورت ها در کنار شهربازی ژوپیتر و دیگری در طبقات بالاتر واقع شده است. در هردوی این فودکورت ها می توانید منوی غذایی متنوعی از انواع غذاهای ایرانی و فست فود را مشاهده کنید. فودکورت دومی در طبقه هفتم قرار گرفته از این رو نام آن را به فودکورت بام کوروش تغییر داده اند. مساحت فودکورت بام کوروش برابر با 1600 متر مربع است.

معرفی روف گاردن کوروش

روف گاردن بسیار وسیع بوده و مساحتی برابر با 1030 متر مربع دارد. روف گاردن کوروش منظره بسیار زیبایی دارد. بعلاوه، سقف روف گاردن کوروش به وسیله سقف های مدل متحرک پوشش داده شدند. در محیط روف گاردن یک رستوران بسیار بزرگ واقع شده است که می توانید از آنجا غذایی سفارش دهید و یا غذای خود را در محیط رستوران میل کنید. فضای روف گاردن برای گرفتن عکس بسیار مناسب است تا یادگاری زیبایی را از خود در این فضا ثبت کنید.

شهربازی ژوپیتر در پاساژ کوروش

شهربازی ژوپیتر بزرگترین سالن بازی مدرن تهران است که در پاساژ کوروش واقع شده است. این شهربازی از برترین و هیجان انگیزترین بخش های پاساژ است که بچه ها می توانند لحظات خوشی را در این سالن بازی سپری نمایند. در شهربازی ژوپیتر بیش از 100 نوع دستگاه و وسیله بازی وجود دارد. بعلاوه، در سال 1395 یک اتاق فرار به شهربازی ژوپیتر اضافه شد که آن را مهیج تر کرد. البته این اتاق فرار برای رده سنی بزرگسالان مناسب است و برای بچه ها اجازه ورود داده نمی گردد.

سایر خدمات رفاهی پاساژ کوروش

علاوه بر امکانات رفاهی و سرگرمیی که در مطالب بالا ذکر کردیم، در پاساژ کوروش می توانید از سایر خدمات نیز بهره ببرید. در این پاساژ یک پارکینگ طبقاتی وجود دارد که بیش از 1800 خودرو در داخل آن جای می گیرد. از سایر خدمات رفاهی این مجتمع می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خدمات ماساژ
  • اینترنت رایگان
  • شعبه بانک های ملت و پاسارگارد
  • انتشارات نشر چشمه
  • کلاب آنلاین
  • خیاطی
  • رادیو کوروش
  • باجه های فروش خوراکی
  • کارواش خودرو
  • خدمات اورژانس
  • پارکینگ

مسیر دسترسی به پاساژ کوروش

برای رفتن به پاساژ کوروش می توانید از سه روش خودروی شخصی، مترو و یا تاکسی بهره ببرید. توضیحات بیشتر برای دسترسی به این مرکز تجاری به توضیح زیر است:

  • مسیر دسترسی با خودروی شخصی: اگر قصد دارید که با خودروی شخصی به پاساژ کوروش بروید، برای آسان شدن راه خود می توانید وارد بزرگراه حکیم یا همت شوید. بعلاوه، برای رفتن به این مرکز خرید می توانید از سایر مسیرهایی همانند بزرگراه آبشناسان، لشگری و یا شیخ فضل الله بهره ببرید. تمامی این بزرگراه ها به خیابان مرکزی منتهی شده و خیابان مرکزی، مسیر دسترسی به پاساژ کوروش است.
  • مسیر دسترسی با تاکسی: اگر وسلیه نقلیه نداشتید به راحتی می توانید از اسنپ و یا تاکسی برای رفتن به مرکز خرید کوروش بهره ببرید. برای رسیدن به این مجتمع تجاری بایستی سوار تاکسی های آزادی و جنت آباد شوید. توجه کنید که در هنگام سوار شدن در تاکسی بایستی بعد از مسیر بزرگراه شهید ستاری و روبه روی مجتمع کوروش پیاده شوید. البته برای دسترسی به این پاساژ می توانید از تاکسی های مسیر ونک به جنت آباد نیز بهره ببرید.
  • مسیر دسترسی با مترو: از نزدیک ترین ایستگاه های مترو به پاساژ کوروش می توان به مترو صادقیه و مترو ارم سبز اشاره نمود. در صورتی که دوست داشتید با مترو به این مجتمع تجاری بروید می بایست سوار یکی از متروهای این دو ایستگاه شوید. فقط توجه کنید که بعد از پیاده شدن از مترو بایستی مسیری بسیار کوتاهی را تا پاساژ کوروش، پیاده روی کنید.

ساعت کاری مجتمع تجاری کوروش

پاساژ کوروش علاوه بر دارا بودن مراکز تجاری، بخش های فرهنگی و سرگرمیی نیز دارد. در تمامی روزهای هفته می توانید از ساعت 11 صبح الی 23 شب به این مجتمع تجاری سر بزنید. البته در روزهای تعطیل همانند پنجشنبه و آدینه، این مجتمع به صورت 24 ساعته مشغول به فعالیت بوده است؛ زیرا در این روزها، جمعیت زیادی به پاساژ کوروش می روند. اگر دوست دارید که در زمان خلوت و آرامی به دور از هیاهو به پاساژ کوروش بروید، بهتر است که در ساعات 21 شب به بعد به این مرکز خرید مراجعه کنید. با مطالعه توضیحات زیر می توانید اطلاعات دقیق تری از ساعت کاری بخش های مختلف پاساژ کوروش کسب کنید:

  • ساعت کاری واحدهای اداری در مرکز تجاری کوروش: تمامی روزهای هفته از ساعت 9:00 صبح الی 17:30 عصر. روزهای آخر هفته(آدینه و پنجشنبه) از ساعت 9:00 صبح الی 14:30 ظهر
  • ساعت کاری پارکینگ پاساژ کوروش: شنبه تا آدینه از ساعت 11:00 صبح الی 23:00 شب. در روزهای آخر هفته یا روزهای تعطیل، پارکینگ تا ساعت 12 بامداد باز است.
  • ساعت کاری پردیس سینمایی کوروش: روزهای شنبه تا آدینه از ساعت 11 صبح الی 22 شب. در روزهای آخر هفته این پردی سینمایی تا ساعت 24 بامداد باز است.
  • ساعت کاری شهربازی ژوپیتر: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11:00 صبح الی 00:30 بامداد. در روزهای پنجشنبه و آدینه این شهربازی از ساعت 11:00 صبح الی 1:00 بامداد باز است.

سخن پایانی

در شهر تهران مراکز بسیاری وجود دارد که نمونه معروف آنها می توان به پاساژ کوروش اشاره نمود. مجتمع تجاری کوروش دارای بخش های مختلفی اعم از تجاری، سرگرمیی، رفاهی و فرهنگی است. این مجتمع دارای 18 طبقه بوده که پردیس سینمایی آن در طبقه ششم واقع شده است. از خدمات رفاهی این مرکز خرید می توان به اینترنت رایگان، کلاب آنلاین، خیاطی، رادیو کوروش، سرویس بهداشتی، کارواش، خدمات اورژانس و خدمات ماساژ اشاره نمود. برای مراجعه به این پاساژ بایستی از ساعت 11 صبح الی 23 شب اقدام کنید. البته در روزهای تعطیل این بازار بزرگ تا ساعت 22 بامداد باز است و می توانید در روزهای آدینه یا پنجشنبه در ساعات شبانه به سرگرمی و خرید بپردازید. اگر مایل بودید نظر خود را در خصوص پاساژ کوروش با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 24 مهر 1403 بروزرسانی: 24 مهر 1403 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1283

به "پاساژ کوروش یکی ازمراکز خرید تجاری غرب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاساژ کوروش یکی ازمراکز خرید تجاری غرب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید