14 گل ایران به کامبوج حذف می شود؟

به گزارش آیان کتاب، فیفا تصمیم نهایی خود برای حذف کره شمالی و جلوگیری از تاثیرگذاری این اتفاق بر سرنوشت بازی های برگزار شده و تیم های صعود کننده را گفت.

14 گل ایران به کامبوج حذف می شود؟

به گزارش ایسنا، با انصراف کره شمالی از ادامه حضور در مرحله دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، تصمیم گیری برای انتخاب برترین تیم های دوم گروه های هشت گانه برای صعود به مرحله سوم تحت الشعاع انصراف این کشور قرار گرفت.

در نتیجه بعد از حدس های بسیار، فیفا تصمیم نهایی خود برای انصراف کره شمالی و تاثیر این اتفاق بر بازی های گروه H و همچنین سرنوشت چهار تیم برتر دوم را اعلام کرد.

بر این اساس، نتایج بازی های برگزار شده کره شمالی در مرحله گروهی حذف و بی اثر می شود و تعداد تیم ها در گروه H به چهار تیم کاهش خواهد یافت. از طرفی برای رعایت توازن، بعد از اتمام مرحله دوم گروهی و تعیین شدن تیم های دوم، بازی های رفت و برگشت تیم دوم هر گروه با تیم پنجم بی اثر می شود و به این شکل به تعیین کردن چهار تیم دوم برتر گروه ها می پردازند.

به طور مثال اگر ایران در مرحله گروهی با کسب 16 امتیاز دوم شود، برای تعیین تیم های دوم صعود کننده مسابقات، بازی ایران و سایر تیم های دوم با تیم آخر و پنجم هر گروه را بی اثر می کنند و با کاهش امتیازات، به ارزیابی چهار تیم صعود کننده از هشت تیم می پردازند.

اگر ایران تیم دوم گروهش شود، در این صورت 14 گل زده ایران به کامبوج در شمارش امتیاز و تفاضل گل تیم های دوم بی اثر می شود.

این قانون، به نفع تیم هایی است که در مرحله گروهی مقابل تیم های پنجم امتیاز از دست داده اند و با بی اثر شدن این بازی ها، همه چیز به نفع این قبیل تیم ها تمام خواهد شد.

البته نگاهی به گروه های هشتگانه نشان می دهد تیم های پنجم که به عبارتی ضعیف ترین تیم های مسابقات هستند، هرگز پیروز به کسب امتیازی از رقبای قدرتمند خود در رده های اول یا دوم گروه ها نشده اند و در واقع فیفا بهترین راهکار ممکن را اتخاذ کرده است و در این میان تنها تفاضل گل بازی بین تیمهای دوم و پنجم می توانست کمک کننده باشد که البته حالا با تصمیم جدید فیفا، بی تاثیر است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 641

به "14 گل ایران به کامبوج حذف می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 گل ایران به کامبوج حذف می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید