17 توصیه کاربردی برای سفر به جنوب شرق آسیا

به گزارش آیان کتاب، در سفر، تفاوت های فرهنگی و غیره می توانند مجذوب کننده یا در بسیاری از موارد آزاردهنده باشند و باعث شوند به میزان ای که باید از سفر لذت نبرید. پس تنها چاره این است که به توصیه های موجود در رابطه با سفر به نقاط مختلف جهان بیشتر توجه کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید و هفده توصیه سفر به آسیای جنوب شرقی را جدی بگیرید.

17 توصیه کاربردی برای سفر به جنوب شرق آسیا

1- پرواز زدگی را دست کم نگیرید

وقتی به جنوب شرقی آسیا می رسید، از نظر زمان، آب و هوا و رطوبت، شاهد تغییرات چشمگیری نسبت به محل زندگی تان خواهید بود. رطوبت هوا حداقل 50درصد بیشتر، اختلاف 4 تا 5 ساعتی در زمان و افزایش حدود 10 درجه ای دما می تواند هر گردشگری را به محض ورود کمی گیج و بی حال کند که چند روز اول سفر هم ادامه خواهد داشت، اما به مرور کمتر می گردد، پس انتظار نداشته باشید که بتوانید روز اول کار خاصی انجام دهید.

2- کمی ماست بخورید

کوشش کنید به محض رسیدن کمی ماست محلی بخورید. احتمال بیمار شدن در طول سفر بیمار بسیار بالاست، اما نگران نباشید، زیرا بدن در حال تطبیق خود به شرایط نو است.

3- به رستوران های شلوغ بروید

برای خوردن غذا مکان های شلوغ را انتخاب کنید، زیرا این رستوران ها و استندها همواره غذایشان تازه است.

4- بدون ترس بخورید و بیاشامید

اگر در رستوران به شما نوشیدنی با یخ تعارف شد، بدون ترس بخورید، زیرا آب آن تصفیه شده است و اگر نبود به شما تعارف نمی کردند، پس بدون هیچ ترسی از غذاها و نوشیدنی ها بخورید، زیرا اغلب کیفیت آنها خوب است.

5- اجناس تقلبی

حواستان به اجناس تقلبی باشد. ساعت رولکس هیچ وقت به قمیت 20 دلار فروخته نمی گردد. اگر فروشنده ای گفت که مثلا این آیفون تقلبی نیست و فقط در ویتنام، تایلند یا مالزی ساخته شده، مطمئن باشید که تقلبی است.

6- جنس فروخته شده، پس گرفته نمی گردد

انتظار بازگرداندن اجناس و پس گرفتن پول خود را نداشته باشید. به محض اینکه چیزی می خرید دیگر بازگرداندن آن غیرممکن است.

7- پول به میزان بدهید

اگر از یک پیرزن با مزه و دوست داشتنی چیزی می خرید، حتما حواستان باشد میزان دقیق پول را به او بدهید، زیرا اگر بیشتر بدهید، دیگر نباید منتظر باقی پول خود باشید. آنها عادت دارند که خیلی راحت پس از گرفتن پول راه خود را می کشند و می فرایند و هر چه فریاد هم بزنید فایده ای ندارد.

8- بر سر کرایه به توافق برسید

هیچوقت پیش از اینکه بر سر قیمت کرایه توافق کنید، سوار توک توک نشوید. بهتر است پیش از سوار شدن از یک محلی قیمت دقیق کرایه را بپرسید.

9- اول قیمت، بعدا خرید

هیچوقت پیش از دانستن قیمت یک کالا اقدام به خرید آن نکنید.

10- لبخند فراموش نگردد

هنگام خرید و انجام مذاکره بر سر قیمت، لبخند و مهربانی فراموش نگردد، بحث شما را به هیچ جایی نخواهد رساند.

11- مراقب پشه ها باشید

حتما اسپری دفع نماینده پشه دی ای ای تی همراه داشته باشید.

12- غریبه ها دوست شما نیستند

غریبه ها هیچ تمایلی به دوستی با شما ندارند، مگر اینکه چیزی از شما بخواهند. این نکته دقیقا در آسیای جنوب شرقی صدق می نماید. اگر یک محلی بیش از حد به شما نزدیک شد، با رعایت ادب از ایجاد ارتباط با او پرهیز کنید.

13- عاشق نشوید

اگر خانم یا آقایی بدون شناخت به شما ابراز علاقه کرد، بسیار مراقب باشید و هرگز حرف او را باور نکنید.

14- دستمال کاغذی همراه داشته باشید

حتما با خودتان دستمال توالت همراه داشته باشید، زیرا هم در سرویس بهداشتی های عمومی به کارتان می آید و هم به علت نبود دستمال در بیشتر غذاخوری ها، حتما بدردتان خواهد خورد.

15- آداب غذا خوردن را رعایت کنید

در تایلند همراه غذا یک قاشق و چنگال می آورند، از قاشق برای بردن غذا به دهان و از چنگال برای راهنمایی غذا به قاشق استفاده می نمایند. استفاده از چنگال برای خوردن غذا در این کشور عملی بی ادبانه تلقی می گردد.

16- هر چیز اضافه ای رایگان نیست

در ویتنام غذا با چاپ استیک و سوپ با قاشق و چاپ استیک سرو می گردد. قهوه را همراه با چای می آورند و چای رایگان است. اما اگر هر چیز دیگری غیر از غذای سفارش داده شده آوردند، حواستان باشد که مصرف نکنید، زیرا در آخر هزینه آنها برایتان حساب می گردد و اغلب هم هزینه این اقلام گران خواهد بود.

17- هر گوشت قرمزی، گوشت گاو نیست

به گوشت قرمز بیف و به گوشت پرنده چیکن می گویند، پس اگر سفارش بیف یا چیکن دادید، انتظار دریافت گوشت گاو یا مرغ نداشته باشید. چون منظور از پرنده در این کشورها هر پرنده ای و منظور از گوشت قرمز، گوشت هر حیوانی به رنگ قرمز خواهد بود.

منبع: کجارو / huffingtonpost.com
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 883

به "17 توصیه کاربردی برای سفر به جنوب شرق آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 توصیه کاربردی برای سفر به جنوب شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید