5 مکان گرم گردشکری برای فرار از زمستان

به گزارش آیان کتاب، سرما آغاز شده و زمستان انتها به ساحل شرقی آمریکا، بخش هایی از استان متحده امریکا خصوصا ایالات شمالی واشینگتون دی سی که در نزدیکی اقیانوس اطلس واقع شده، رخنه نموده و زمان مسافرت به منطقه ها گرم تر فرارسیده است. شاید میامی و تلوم ( Tulum ) یکی از شهرهای ساحلی کوبا، اولین جاهایی باشند که به فکر تان برسد، با اینکه انتخاب های خوبی هستند چرا اولین نفری نباشید که منطقه ها تازه شگفت انگیز را کشف می نماید. برترین مقاصد برای فرار از سرمای زمستان بدون احتیاج به لباس های زخیم. در ادامه اطلاعات دقیقی در زمینه مکان های بازدید، محل اقامت، فعالیت های رایج، غذاها و رستوران های توصیه شده، در اختیارتان قرار می دهیم.

5 مکان گرم گردشکری برای فرار از زمستان

1- به جای میامی دهکده جزیره ای ایسلامورادا ( Islamorada ) در جزایر استوایی فلوریدا کیز ( Florida Keys ) را امتحان کنید

شاید میامی به علت داشتن هتل پنج ستاره میامی بیچ ادیشین ( Miami Beach Edition ) و منطقه تجاری رو به رشد دیزاین دیستریکت ( Design District )، فرصت مناسبی برای تعطیلات باشد، اما اگر در پی انتخاب های بهتری برای استراحت و لذت بردن هستید، جزایر کیز کمی آنسو تر از میامی را هم چک کنید. دهکده تاریخی ایسلامورادا در منطقه شگفت انگیز فلوریدا کیز (مجموعه جزایر به طول 200 کیلومتر) تنها 90 دقیقه از فرودگاه میامی با ماشین فاصله داشته و تکه ای از بهشت است. ایسلامورادا نه تنها ماهیگیران از سرتاسر دنیا را به خود جذب نموده، بلکه بیش از پیش، توجه علاقه مندان به غذا و هواداران هنر را به سمت خود کشیده است و مسافران همه روزه برای استراحت و آرامش فکری، راهی این منطقه ساکت و آرام می شوند.

محل اقامت

ایسلومورادا تفرجگاه های لوکس بیشماری دارد اما برترین گزینه این جزیره، چیکا لوج اند اسپا ( Cheeca L odge & Spa ) است که سال جاری 70 سالگی خودش راجشن می گیرد. این هتل تاریخی که اخیرا بازسازی شده در طول سال ها میزبان تعداد کثیری از افراد نامی دنیا همانند پاول نیومن ( Paul Newman ) هنرپیشه و کارگردان امریکایی، جو وودوارد( Joanne Woodward ) و رئیس جمهور پیشین جورج اچ دبلیو بوش ( George H. W. Bush ) بوده است. طراح این هتل 214 اتاقی رو به اقیانوس، جک نیکلاوس( Jack Nicklaus ) گلف باز مشهور امریکایی است که زمین گلف، استخر و سونای لوکس، سایت ورزش های آبی همانند قایق سواری، ماهیگیری و غواصی را طراحی نموده است.

رستوران های خوب

ایسلامورادا بعضی از برترین رستوران های کیز را در خود جای داده است. هتل چیکا رستورانی با فهرست بی نظیری از غذاها تحت نظارت توماس کلر( Thomas Keller ) - سرآشپز مشهور امریکایی- شاگرد دانیل دالتون ( Daniel Dalton ) یکی از آشپزهای خارق العاده و سرشناس دنیا، میزبان میهمانان خود برای صبحانه، نهار و شام است. رستوران کنار اقیانوس آتلانتیک اج (Atlantics Edge)، جایی که دالتون غذاهای محلی تازه سرو می نماید، گزینه مناسبی برای شام خواهد بود. سوپ حلزونی با دسری از غذاهای خام دریایی با ماهی های تردی که درست به هنگام ورود شما سرخ و یا کباب می شوند، غذاهای نادر و عالی این منطقه هستند.

اگر در پی رستورانی با غذاهای معمول محلی هستید، لیزی دیز (Lazy Days) برترین مکان برای مزه مزه کردن انواع غذاهای محلی این جزیره است. ساندویچی هاگ فیش پیکاتا، هم یکی از فست فودهای مشهور این جزیره است. شف میکائیلز و زیگی اند مد داگز (Ziggie & Mad Dogs , ) از دیگر رستوران های محبوب ساکنین بومی و بازتماشامایندگان است که به ترتیب برای غذاهای دریایی و استیک هایشان مشهور هستند.

سرگرمیات و سرگرمی ها

یکی از برترین کارهایی که می توان در این جزیره انجام داد، لذت بردن از آفتاب است، چه به صورت حمام آفتاب در کنار ساحل، چه به صورت لذت بردن از زیبایی های جزیره به روی آب. بنابراین لورلی (Lorelei) برترین مکان برای لذت بردن از آفتاب و چشیدن نوشیدنی های مسرت بخش استوایی همانند کی لایم کولادا ( Key Lime Colada ) و رام رانر ( Rum Runner ) است. غذا دادن به ماهی های تراپون ( tarpon ) در رابیز (Robbies)، بازدید از بخش هنری و ماهیگیری باید در فهرست کارهایی که در طول مسافرت و بازدیدتان از این منطقه انجام می دهید، باشد. اگر فرصت سفر کوتاه به جزایر اطراف را داشته باشید، موزه خانه ارنست همینگوی در کی وست( Key West ) را از دست ندهید. بعد بازدید از موزه، مارکت ریسورت (The Marker resort) - اولین هتل ساخته شده در شهر قدیمی کی وست که سال پیش افتتاح شد- برترین فرصت برای امتحان غذای مکزیکی-کالیفرنیایی در رستوران سرو بودگا ( Cero Bodega ) است .

2- به جای سن بارتلمی ( St. Barths ) سنت جان( St. John ) را امتحان کنید

سن بارتلمی به خاطر نزدیکی و دسترسی آسان و هم چنین هتل گران قیمتی که دارد، برای مدت زمان زیاد در طول زمستان مقصد گردشگری اهالی کووست ایست بوده است. اگر در پی جای دنج و خلوتی در همین حوالی برای گذراندن تعطیلاتتان هستید، جان استریت در جزیره ویریجین را امتحان کنید. این جزیره با سواحل حیرت انگیز و نورآفتاب لذت بخش پس از یک سواری کوتاه با کشتی از فرودگاه اصلی سنت توماس ( St. Thomas ) میزبان میهمانان است. پیشنهاد می کنیم زمان بسیار زیادی در خلیج مرجانی ( Coral Bay ) شرق این جزیره، که بسیار آرامتر و به دور از سوداگری های صنعت گردشگریست، بگذرانید. بعد از چند روز روزهای برفی را به کل فراموش خواهید کرد.

محل اقامت

تفرجگاه رمانتیک خلیج کانیل ( Caneel Bay ) در نزدیکی خلیج مرجانی برترین مکان برای اقامت در این جزیره می باشد، هتلی با 166 اتاق در زمین های وسیع با سواحلی که با پارک نشنال آیلند ویریجین ( Virgin Islands National ) احاطه شده است.

رستوران های خوب

برای غذاهای معمول، رستوران اسکینی لگز (Skinny Legs) با برگرهای خوشمزه برترین انتخاب است. شیپ ریک لندینگ (Shipwreck Landing) برای کاری نات ( curry nut ) سوپ آجیل با کاری و کراستید گروپر ( crusted grouper ) نوعی ماهی سوخاری شده، رستوران مناسبی است. کلبه اسنک وای (Vies Snack Shack) - ماهی و مرغ سوخاری-خلیج هانسن ( Hansen Bay ) در ایست اند ( East End ) یکی از رستوران های خلیج مرجان است که بازتماشامایندگان دائمی همواره درآنجا غذا می خورند. برنج و لوبیا به عنوان یک غذای هندی از غذاهای پرطرفدار خلیج هانسن به حساب می آیند. با صرف هزینه های ناچیز می توانید حمام آفتاب فوق العاده ای کنار ساحل این خلیج زیبا داشته باشید.

سرگرمیات و سرگرمی ها

اگر به موقع به این مکان زیبا برسید، میهمانی های شبانه میس لوسی (Miss Lucy) به همراه اجراهای زنده به وسیله گروه های موسیقی محلی و تماشای ماه کامل از خلیج مرجانی نصیبتان خواهد شد. در طول روز کرایه قایق برای گشت و گذار و غواصی در آب های شفاف خلیج مرجانی برترین سرگرمی به شمار می آید. کیکوا ( Kekoa )، پالم تری چارترز ( Palm Tree Charters ) و لیون این داسان ( Lion In Da Sun ) تورهای فوق العاده ای در این زمینه برگزار می نمایند. خلیج سینامن ( Cinnamon Bay ) راستای پرهیجان برای هواداران پیاده روی های سنگین در اطراف خلیج می باشد. در طول راستا، شما شاهد خرابه های کارخانه نیشکر، حیات وحش و آرامگاه های دانمارکی خواهید بود.

3- به جای کوائی ( Kauai )، لانایی ( Lanai ) را امتحان کنید

لانای یکی از پربازتماشاماینده ترین جزایر هاوائی می باشد که تحت الشعاع مکان های سرگرمیی مشهورتری همانند کوائی و میامی قرار گرفته است. اما لانایی با تفرجگاه چهار فصل ( Four Seasons Resort ) در خلیج مانائل ( Manele ) که به وسیله خوانندگان مجله کوند نست ترولر ( Condé Nast Traveler ) به عنوان برترین تفرجگاه هاوائی انتخاب شده است، پس از بازسازی های میلیون دلاریش در ماه های آینده برترین مکان برای مسافرت خواهد بود.

محل اقامت

پس از ماه ها کار شبانه روزی، بازسازی های تفرجگاه چهارفصل لانایی اشاره شده در بالا، تا ماه آینده به انتها رسیده و درست در موقع مناسب برای مسافرین زمستانی تکمیل خواهد شد. تغییرات لوکس از قبیل ایجاد استخر و سونای مجلل، 217 اتاق میهمان و سوئیت هایی که مجددا طراحی خواهند شد، فضاهای عمومی بازسازی شده برای وقت گذرانی، این تفرجگاه را به یکی از برترین مقاصد گردشگری تبدیل خواهد نمود.

رستوران های خوب

این جزیره به وسیله لاری الیسون ( Larry Ellison ) یک کارآفرین اینترنتی آمریکایی در تابستان 2012 خریداری شد و قرار است تبدیل به مزرعه آناناس در کشور گردد. در این جزیره رستوران های زیادی وجود ندارد. اما خوشبختانه رستوران های با کیفیت وشناخته شده ای همانند نوبو ( Nobu ) و وان فورتی ( One Forty ) در این جزیره قرار دارند. بشقاب های غذای مخصوص ریچارد مارکت (Richards Market) هم طعم فراموش نشدنی دارند. اگر راستاتان به این شهر افتاد، حتما امتحان کنید.

سرگرمیات و سرگرمی ها

این مرغزار منطقه ساکت و آرام زیر سایه مائوئی ( Maui ) -یکی از جزایر هشت گانه استان هاوایی آمریکا د ر اقیانوس آرام - بسیارمتفاوت از دیگر جزیره هاست. شهر فوق العاده کوچک و دورافتاده ای که باعث شده تا عاشق این جزیره شویم. بیل گیتز عاشق این جزیره است و جشن عروسی خود را در این جزیره برگزار کرد. می توانید روزهایتان را با کشف زیبایی های طبیعت بکر، پیاده روی در اطراف جزیره، غواصی در سواحل هلوپویی ( Hulopoe ) و قایق سواری در غروب دل انگیز دریا بگذرانید. برترین زمان برای غواصی صبح زود است. زمستان فصلی است که می توانید شاهد نهنگ های زیبا در آب های اطراف این جزیره باشید.

4- به جای تلوم، به جزیره هولباکس سفر کنید

آیا اینستاگرام تان اخیرا پر از عکس های کنار دریای تلوم (Tulum) شده است؟ تلوم یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری بوده و خواهد بود، اما این بار جزیره هولباکس در شبه جزیره یوکاتان ( Yucatán )، در نزدیکی شمال غرب کنکان ( Cancun ) را امتحان کنید. با یک کشتی سواری 20 دقیقه ای از اسکله چیکویلا ( Chiquilá ) خودتان را به این جزیره آرام 26 مایلی رسانده و تعطیلات خوبی سپری کنید. ورود ماشین به این جزیره ممنوع بوده و به تعداد انگشت شماری عابر بانک مشاهده خواهید کرد. تنها مواردی که احتیاج خواهید داشت، یک جفت دمپایی ابری، مایو و لباس های خنک تان است. فارغ از نگرانی درباره نوع لباسی که می پوشید، از تعطیلات خود در این جزیره لذت ببرید.

محل اقامت

هتل زیبای کاسالاس تورتوگاس (Casa las Tortugas) قطعا ارزش تماشا دارد. باشگاه یوگا با چشم انداز دریا و کلاس های یوگا روی آب، پایکوبی آفرو ( Afro dance )، استخر و سونای شگفت انگیز متناسب برای تمام میهمانان از امکانات و تجهیزات لوکس این هتل است.

رستوران های خوب

اگر در هتل باشید، غروب برای نوشیدن یک نوشیدنی خنک سری به کلوب ماندارینا بیچ ( Mandarina Beach ) بزنید. در نزدیکی لبازار( LeBazaar ) یک کافه، بوتیک و گالری در سال تازه افتتاح می گردد. اگر در پی امتحان غذاهای محلی مکزیکی هستید، سری به تاکوکئوت (TacoQueto) بزنید و از قلم نیاندازید که نوشیدنی خودتان را به همراه داشته باشید یا از مغازه بغلی تهیه کنید. غذای محلی تاکوس آل پاستور (tacos al pastor) در این رستوران توصیه می گردد و با توجه به قیمت مناسب طعمی عالی نیز دارد. دوست داران غذاهای دریایی بایستی از ویوا زاپاتا ( Viva Zapata ) تماشا نمایند، جایی که می توانید به هنگام نوش جان کردن خرچنگ سوخاری با تاب خوردن روی تاب های نصب شده در کلوب از غذای خود لذت ببرید.

سرگرمیات و سرگرمی ها

دوست دارید با بزرگترین ماهی دنیا شنا کنید؟ برترین شانس پیش روی شماست. در تورهای هالبوکس برای تماشا کوسه نهنگ ها شرکت کنید. اگر دوست دارید بیشتر در حیات وحش کاوش کنید در تورهای قایقرانی های کورکودیل کوای ( Crocodile Quay ) شرکت کنید. ممکن است سوسمار و چندتایی از لاک پشت های این جزیره را ببینید!

5- به جای سفر به جامائیکا، به کوبا بروید

نه اینکه سفر به جامائیکا را دوست نداشته باشیم ، ما از طرفدران پر و پا قرص این جزیره کوچک و پرهیاهو هستیم. اما این علت نمی گردد جزیره همسایه کوبا را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری که حتما بایستی ببینید، معرفی نکنیم. پس از اینکه باراک اوباما اظهار داشت محدودیت های مسافرتی در ایالات متحده امریکا بایستی از میان برداشته گردد، امریکائی ها دست به کار شده و تمام کوشش خود را به کار بردند تا سفرهایی به این مقصد گردشگری انجام دهند. پروازهای مستقیم بیشتری به این مقصد اختصاص داده شد و دیگر سفر به این منطقه به سختی سال های پیش نخواهد بود.

محل اقامت

قرار است حدود 15000 اتاق در سال 2016 به هتل های این منطقه اضافه گردد، با این حال کمبود اقامتگاه مناسب برای گردشگران وجود دارد، از این رو اگر قصد مسافرت به کوبا را دارید، بایستی از قبل محل اقامت خود را رزرو کنید. ما سایت Airbnb.com را برای این کار پیشنهاد می دهیم. خانه هایی با اتاق های متعدد و قیمت های مناسب از پیشنهادات این سایت برای رزرو می باشد. اگر در پی هتل لوکس هستید، هتل بازسازی شده ان اچ کاپری (Hotel NH Capri) با چشم اندازهای نفس گیر و آرام بخش اقیانوس و نمای زیبای شهر را انتخاب کنید.

رستوران های خوب

بر ای صبحانه کافه ماماینه (Café Mamainé) با قهوه، املت ژامبون و پنیر در فضای خانه ای قدیمی برترین انتخاب است. برای نهار، رستوران ریومار ( Rio Mar ) کنار ساحل با پاستای دریایی تازه و هشت پای سوخاری شده، بعلاوه برای غذاهای گوشتی سنتی از برترین گزینه هاست. روزتان را با یک نوشیدنی در ترزا کوجیمار ( La Terraza de Cojimar ) به انتها برسانید. گفته می گردد این کافه، محل مورد علاقه ارنست همینگوی نیز بوده است.

سرگرمیات و سرگرمی ها

کوبا را بدون پایکوبی سالسا نمی توان ترک کرد برای همین یک شب سری به کاسا دا لا موزیکا ( Casa de la Música ) بزنید. بعلاوه در میان فعالیت هنرهای چندرسانه ای که اخیرا افتتاح شده اند، مجموعه هنری فابریکا دا آرت کوبانو (Fábrica de Arte Cubano) از برترین ها به شمار می رود.

منبع: Vouge

منبع: کجارو
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 891

به "5 مکان گرم گردشکری برای فرار از زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مکان گرم گردشکری برای فرار از زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید