احیای داروخانه تاریخی آستارا ، بازنگری در طرح هادی 10روستا

به گزارش آیان کتاب، خبرنگاران/گیلان نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی از احیای مجدد داروخانه تاریخی و یکصد ساله این بندر مرزی اطلاع داد.

احیای داروخانه تاریخی آستارا ، بازنگری در طرح هادی 10روستا

غلامرضا مرحبا، لحظاتی پیش در مصاحبه با خبرنگاران، اظهار کرد: داروخانه رازی آستارا با حدود یکصد سال قدمت متعلق به جمعیت هلال احمر و یکی از قدیمی ترین داروخانه های کشور با معماری و بنایی منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه این داروخانه به زودی با هدف عرضه داروهای خاص و تک نسخه ای احیا خواهد شد، ادامه داد: پس از بازسازی و تجهیز، بیماران برای تأمین این نوع داروها به شهرهای همجوار مسافرت نخواهند کرد.

مرحبا در بخش دیگر سخنان خود به تجهیزات موجود در جمعیت هلال احمر آستارا اشاره نمود و یادآور شد: در حال حاضر یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات و یک دستگاه خودروی پشتیبان در آستارا مورد استفاده قرار گرفته است که در جلسه ای که اخیرا با رئیس جمعیت هلال احمر کشور برگزار گردید با اختصاص یک دستگاه آمبولانس جدید به این شهرستان موافقت شد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در حوزه های امداد و نجات و مدیریت بحران اقدامات مهمی انجام می دهد، توضیح داد: فعالیت این سازمان گسترده است و با توجه به موقعیت توریستی و گردشگرپذیری آستارا، تقویت امکانات هلال احمر در این شهرستان از الزامات است.

عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی در انتها با اشاره به اینکه در روزهای گذشته جلسه ای با معاون عمران روستایی بنیاد مسکن برگزار گردید، شرح داد: به زودی طرح هادی 10 روستای این شهرستان بازنگری خواهد شد.

وی اضافه نمود: در دو بخش مرکزی و لوندویل آستارا 44 روستا دارای طرح هادی هستند و یکی از مهمترین برنامه های بنیاد مسکن، اجرای این طرح ها با هدف ساماندهی ساخت و سازها و رفاه روستائیان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 59

به "احیای داروخانه تاریخی آستارا ، بازنگری در طرح هادی 10روستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای داروخانه تاریخی آستارا ، بازنگری در طرح هادی 10روستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید