مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت در سال 2023

به گزارش آیان کتاب، افراد به دلایل مختلفی تصمیم می گیرند تا از کشور خود مهاجرت نمایند و زندگی شان را در مکان دیگری ادامه بدهند و از جمله این دلایل نیز می توان به آغاز یک شغل تازه، نزدیک تر شدن به خانواده یا صرفا برای تجربه ای تازه اشاره نمود.

مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت در سال 2023

در این میان، توجه به هزینه های زندگی نیز معیاری اساسی در انتخاب مقصد به شمار می رود و از سوی دیگر، بسیاری از افراد برای زندگی مقرون به صرفه تر به سراغ دیگر شهرها یا کشورها سفر می نمایند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی کشورهای اروپایی مقرون به صرفه برای مهاجرت در سال 2023 میلادی بپردازیم.

بعضی از ساکنین اروپا برای آنکه قبض های گرمایشی خود را کاهش بدهند، به منطقه ها گرم تر در جنوب سفر می نمایند و این در حالی است که در بعضی از کشورها، شرکت ها حقوق بیشتری می دهند و فرد مهاجر می تواند عایدی بیشتری بدست بیاورد و زندگی راحتی داشته باشد.

مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی از لحاظ هزینه های زندگی کدامند؟

شرکت Numbeo به آنالیز شاخص هزینه زندگی می پردازد و داده های مختلفی را از تمام کشورهای اروپایی جمع آوری می نماید. از جمله این داده ها نیز می توان به میانگین هزینه اجاره، هزینه خواربار، هزینه قبوض آب، برق و گاز و بعلاوه هزینه های تفریح و تفریح اشاره نمود.

البته کاملا بدیعی است که شاخص هزینه زندگی تنها علت برای نقل مکان و مهاجرت به شهر یا کشور دیگری محسوب نمی گردد و امنیت و دیگر ملاحظات کیفیت زندگی نیز در تصمیم گیری در این رابطه بسیار اهمیت دارند. در ادامه به معرفی چهار کشوری می پردازیم که در رابطه با شاخص ها و ملاک های زندگی خوب هستند.

مونته نگرو

کشور مونته نگرو شهرهای قرون وسطایی بسیار زیادی دارد که در کنار دریاچه های سرد و یخچالی متعددی قرار گرفته اند و مناظری بسیار تماشایی و خارق العاده شکل داده اند. در اینجا دومین دره عمیق دنیا دیده می گردد که گشت و گذار در میان آن می تواند بسیار مجذوب کننده و مهیج باشد.

هزینه ها در مونته نگرو به طور قابل توجهی پایین است و همین نیز سبب شده تا امتیاز 38.9 به وسیله شرکت نومبئو به این کشور اختصاص داده گردد. این در حالی است که سوئیس به عنوان گران ترین مقصد در اروپا امتیاز 114.2 را بدست آورده و با مقایسه بین آن ها می توان متوجه شد که هزینه ها در مونته نگرو بسیار پایین است.

سایت نومبئو به عنوان شاخص اصلی خودش هزینه های زندگی در شهر نیویورک را در نظر گرفته و هزینه زندگی در دیگر شهرها یا کشورها را نسبت به آن مقایسه می نماید و درصدی را بدست می آورد. این امتیازها یا شاخص ها، نشان دهنده درصد هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با شهر نیویورک هستند. پس هزینه زندگی در مونته نگرو 38.9 درصد هزینه زندگی در نیویورک است و این در حالی است که قیمت ها در سوئیس 14 درصد بیشتر از نیویورک خواهد بود.

هزینه ها در مرکز مونته نگرو یعنی شهر پودگوریتسا (Podgorica) به صورت زیر است:

  • هزینه وعده غذایی مقرون به صرفه: 6.40 یورو
  • هزینه یک نوشیدنی: 2 یورو
  • اجاره ماهانه آپارتمان یک تخته در مرکز شهر: 372 یورو

پرتغال

پرتغال با سواحل بسیار درخشان، آب وهوای خوب و شهرهای زیبای خودش به عنوان مقصدی محبوب در بین دیجیتال نومد ها به شمار می رود. دیجیتال نومدها نیز افرادی هستند که برای مدتی محدود به یک کشور سفر یا مهاجرت نموده و از راه دور و با استفاده از تکنولوژی مخابراتی امرار معاش می نمایند.

وب سایت نومبئو شاخص 45.3 را به هزینه زندگی در پرتغال داده است. این در حالی است که بر طبق قوانین نو این کشور، دیجیتال نومدها می توانند تا 12 ماه در این کشور زندگی و کار نمایند. البته برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید حداقل 2800 یورو در ماه عایدی داشته باشند که چهار برابر حداقل دستمزد این کشور است. هزینه های زندگی در مرکز پرتغال یعنی شهر لیسبون (Lisbon) به صورت زیر است:

  • هزینه غذای مقرون به صرفه: 12 یورو
  • هزینه یک نوشیدنی: 2.5 یویو
  • اجاره ماهانه آپارتمان یک تخته در مرکز شهر: 1207 یورو

کرواسی

هزینه های زندگی در کشور کرواسی نسبت به پرتغال اندکی بیشتر است و شاخص 46.7 به آن اختصاص داده شده است. در این میان، شهرهای ساحلی کرواسی همانند اسپلیت و دوبروونیک به علت آب وهوای خوب خودشان و بعلاوه تقاضای بیش از حد موجود برای زندگی در آن ها، هزینه های زندگی بیشتری دارند و همین نیز سبب شده تا میانگین هزینه ها در این کشور بالا برود. هزینه های زندگی در مرکز کرواسی یعنی شهر زاگرب (Zagreb):

  • هزینه غذای مقرون به صرفه: 9.8 یورو
  • هزینه یک نوشیدنی: 2.4 یویو
  • اجاره ماهانه آپارتمان یک تخته در مرکز شهر: 560 یورو

لیتوانی

لیتوانی در بین دیجیتال نومدها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و در این میان، مرکز این کشور یعنی شهر ویلنیوس (Vilnius) بسیار مورد توجه آن ها قرار می گیرد. وب سایت نومبئو شاخص هزینه زندگی 48.8 را به کشور لیتوانی داده است. هزینه های زندگی در شهر ویلنیوس به توضیح زیر است:

  • هزینه غذای مقرون به صرفه: 10 یورو
  • هزینه یک نوشیدنی: 4 یویو
  • اجاره ماهانه آپارتمان یک تخته در مرکز شهر: 721 یورو
منبع: فوت و فن / euronews.com
انتشار: 29 اسفند 1401 بروزرسانی: 29 اسفند 1401 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1164

به "مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت در سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت در سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید