اصلاحات عمیق باید به چرخه معیوب خشونت در میانمار سرانجام دهد

به گزارش آیان کتاب، گروه بین المللی بحران خواهان گفت وگو و اصلاحات عمیق برای حل مسائل شهروندی، بهبود ساختار دولتی و مهار خشونت فزاینده در میانمار شده است.

اصلاحات عمیق باید به چرخه معیوب خشونت در میانمار سرانجام دهد

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این سازمان مستقر در بروکسل در بیانیه ای که آدینه منتشر شد، گفت: قومیت و درگیری، به طور جدایی ناپذیری در میانمار پیوند دارند و چرخه معیوبی از خشونت را ایجاد می نمایند که در حال تشدید مداوم است.

این گزارش که در سومین سالگرد سرکوب 2017 منتشر می گردد که شروع نسل کشی مسلمانان روهینجا توسط ارتش میانمار بود، گفت: ناتوانی دولت در حل نارضایتی اقلیت قومی یا تأمین امنیت کافی جوامع، باعث ایجاد رقابت مسلحانه واقعی، بین گروه های اقلیت شده است.

در این بیانیه آمده است، میانمار باید اصلاحاتی را در حوزه شهروندی، ساختار دولتی کشور و فرآیند صلح با هدف کمتر کردن موضوع قومیت در حوزه های سیاسی و حقوقی ایجاد کند.

این گروه همچنین از مقامات و رهبران میانمار خواسته تا فوراً تغییرات قابل کنترل تری مانند زبان و روایت های مورد استفاده هنگام بحث درباره قومیت و درگیری، ایجاد نمایند. این گزارش تأکید می نماید که میانمار، از زمان استقلالش در سال 1948، در تقلا بوده تا هویتی ملی بسازد که بازتابی از تنوعات قومی در این کشور باشد.

گزارش فوق با عنوان بحران هویت: قومیت و درگیری در میانمار، مطرح می نماید که رهبران میانمار، مفاهیم خطرناکی از هویت قومی را جا انداخته اند که به جای متحد کردن نژادهای ملی این کشور، بین آن ها تفرقه ایجاد می نماید. بر همین اساس، نارضایتی اقلیت های قومی از دولت، بعضی از طولانی ترین درگیری های مسلحانه دنیا در میانمار را تداوم بخشیده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 138

به "اصلاحات عمیق باید به چرخه معیوب خشونت در میانمار سرانجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاحات عمیق باید به چرخه معیوب خشونت در میانمار سرانجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید