افتتاح مجتمع فراوری کاتد شرکت بابک مس ایرانیان

به گزارش آیان کتاب، مجتمع فراوری کاتد شرکت بابک مس ایرانیان با سرمایه گذاری بیش از چهار هزار میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانس به وسیله رئیس جمهور در شهربابک استان کرمان افتتاح شد.

افتتاح مجتمع فراوری کاتد شرکت بابک مس ایرانیان

به گزارش خبرنگاران کرمان؛ در این پروژه50 هزار تن کاتد مس با استفاده از تکنولوژی تازه تانک بایولیچینگ فراوری می گرددکه امروزه به علت مزایای آن مورد توجه بسیار در صنعت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت بابک مس ایرانیان در این مراسم گفت: این مجتمع در 20 کیلومتری شمال شهر بابک و در زمینی به مساحت 220 هکتار احداث شده است.

محمدرضا میرزایی اضافه نمود:عملیات اجرایی احداث این مجتمع از مردادماه سال 1390در شرکت بابک مس ایرانیان شروع شد که هم اکنون با افتتاح کامل آن ضمن معرفی تازهترین فناوری دنیای دوستدار محیط زیست در فراوری کاتد مس به ایران و دنیا 50 هزارتن ظرفیت فراوری کاتد مس(معادل با 15درصد)به ظرفیت فراوری مس کشور اضافه نموده می گردد.

وی توضیح داد:بعلاوه با افتتاح این پروژه اشتغال پایدار برای 400 نفر به صورت مستقیم فراهم می گردد و مهمترین عاملی که این مجتمع فراوریی میدکو را در سطح دنیا به یک نمونه بی بدیل تبدیل ساخته،استفاده از فناوریتانک بایولیچینگ برای نخستین بار در دنیا در مقیاس صنعتی است.

مدیرعامل شرکت بابک مس ایرانیان گفت:با افتتاح مجتمع فراوری مس میدکو، شاهد معرفی تازهترین فناوری دوستدار محیط زیست در فراوری کاتد مس به ایران و دنیایان خواهیم بود که زمینه ساز ایجاد انقلاب تازهی در فرایند فراوری کاتد مس در دنیا خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران کرمان،استفاده از این فناوری در فراوری مس از جمله ویژگی های شاخص و خاص این پروژه است که سبب کاهش حدود 40 درصدی سرمایه گذاری در فراوری و هم کاهش 38 درصدی قیمت تمام شده را سبب شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 659

به "افتتاح مجتمع فراوری کاتد شرکت بابک مس ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مجتمع فراوری کاتد شرکت بابک مس ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید