انتشار 39 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی توسط 4 بنگاه تولیدی

به گزارش آیان کتاب، به گزارش خبرنگاران، سعید زرندی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص نحوه توسعه تأمین اقتصادی فراوری، گفت: برای توسعه تأمین اقتصادی فراوری یکی از راهکارها استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه است چراکه هدف از این اقدام متنوع سازی ابزارهای تأمین اقتصادی، راهنمایی منابع موجود در جامعه و بازار سرمایه به سمت فراوری و ایجاد ارزش افزوده بوده که در نهایت به اشتغال زایی بیشتر در بخش صنعت، معدن و تجارت نیز منجر می گردد.

انتشار 39 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی توسط 4 بنگاه تولیدی

معاون طرح و برنامه وزیر صمت اضافه کرد: به همین دلیل تا به امروز سه اقدام عملی شامل پذیرش شرکتها در بازار سرمایه، محصولات در بورس کالا و انتشار اوراق بدهی، راه اندازی هلدینگ های سرمایه گذاری و شرکتهای سهامی عام پروژه و آزادسازی معادن در حبس به وسیله واگذاری مجوزهای معدنی در بورس را در دستور کار قرار داده ایم.

زرندی گفت: اگر به صورت تفکیکی بگویم، در خصوص سیاست نخست یعنی پذیرش شرکت ها در بازار سرمایه، محصولات در بورس کالا و انتشار اوراق بدهی تا به امروز 6 برنامه اتخاذ شده است که شناسایی حدود 500 شرکت صنعتی و معدنی برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه، نخستین برنامه ما بود.

وی ادامه داد: از این 500 شرکت، 275 شرکت به منظور استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و پایش مستمر و مرحله به مرحله آنها برای هدایت، هماهنگی، تسهیل و تسریع در پذیرش و عرضه سهام و یا انتشار اوراق بدهی اعلام آمادگی نموده اند.

زرندی اضافه کرد: همچنین از 275 شرکت یادشده تا به امروز تعداد 122 شرکت نسبت به عقد قرارداد با نهاد اقتصادی و یا کارگزار مربوط برای انجام فرآیند پذیرش و یا انتشار اوراق اقدام نموده اند.

به گفته معاون طرح و برنامه وزیر صمت، از ابتدای سال تا به امروز نیز 42 شرکت به مرحله پذیرش در بازار سرمایه رسیده اند.

انتشار 39 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی توسط 4 بنگاه فراوریی

وی به برنامه های عملی شده در حوزه انتشار اوراق بدهی اشاره نمود و گفت: طی 5 ماه نخست امسال، 39 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی توسط شرکت های فراوریی شامل پتروشیمی جم، فولاد مبارکه، بستنی دومینو و کرمان خودرو منتشر شده است، در حالی که این رقم در کل 12 ماه سال گذشته 24 هزار و 500 میلیارد ریال بوده است.

زرندی با اشاره به پذیرش محصولات در بورس کالا، گفت: همچنین 6 محصول جدید شامل ریل آهن، تولوئن در بازار اصلی و شمش زاماک، چیپس چوب، کائوچوی طبیعی و نرمال پارافین در بازار فرعی بورس کالا در امسال پذیرش شد.

10 شرکت سهامی عام پروژه راه اندازی می گردد

معاون طرح و برنامه وزیر صمت در ادامه گفت: در خصوص سیاست دوم یعنی راه اندازی هلدینگ های سرمایه گذاری و شرکتهای سهامی عام پروژه نیز برای راه اندازی 10 شرکت سهامی عام پروژه برای طرح های منتخب و مهم برنامه ریزی و اقدامات مربوطه را پیگیری و هماهنگ کردیم.

وی اضافه کرد: به این صورت که مقرر شد با با مشارکت تشکل ها و واحدهای فراوریی پیروز در زمینه های پوشاک، صنایع غذایی، سیلیکون و پنل خورشیدی، ورق های فولادی، معادن طلا و … این 10 شرکت راه اندازی گردد.

زرندی ادامه داد: جهت اجرای سیاست سوم یعنی آزادسازی معادن در حبس به وسیله واگذاری مجوزهای معدنی در بورس نیز برای عرضه پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره برداری معادن در تابلوی بورس و یا جلب مشارکت و سرمایه گذاری (جایگزین آگهی مزایده) با خانه معدن، اتاق ایران، بورس کالای ایران، ایمیدرو، شرکت تهیه و فراوری مواد معدنی ایران و سازمان زمین-شناسی و اکتشافات معدنی هماهنگی های لازم را انجام داده ایم.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت اضافه کرد: همچنین شناسایی معادن سلب صلاحیت شده و واگذاری در قالب تأسیس شرکت سهامی عام در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 220

به "انتشار 39 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی توسط 4 بنگاه تولیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار 39 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی توسط 4 بنگاه تولیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید