باغ شاهزاده ماهان در کرمان تعطیل شد

به گزارش آیان کتاب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان از تعطیلی باغ شاهزاده ماهان به مدت دو هفته به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا اطلاع داد.

باغ شاهزاده ماهان در کرمان تعطیل شد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش دنیای سفر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی سه شنبه 6 آبان ماه 1399 با اشاره به ممنوعیت تردد به مناطق ییلاقی و تفرجگاه های سطح استان طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: این دستورالعمل برای دو هفته اجرا می گردد و ضروری است دستگاه های مرتبط در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

او توضیح داد: برطرف محدودیت ها، مستلزم اعلام ستاد مقابله با بیماری کرونا و منوط به شرایط بیماری در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان اعلام کرد: باغ شاهزاده ماهان در سال 1390 در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید، اطلاعات این باغ از طرف یونسکو به 35 زبان ترجمه شده است.

لازم به ذکر است؛ باغ شاهزاده ماهان یا باغ شازده ماهان یکی از باغ های تاریخی ایران به شمار می رود. این باغ در حدود 2 کیلومتری شهر ماهان و در نزدیکی شهر کرمان و در دامنه کوه های تیگران جای گرفته و مربوط به خاتمه دوره قاجاریه است. این باغ در مختصات جغرافیایی 30 درجه و 1 دقیقه عرض شمالی و 57 درجه و 17 دقیقه طول شرقی قرار گرفته و بلندای آن از سطح دریای آزاد 2020 متر است. این اثر در تاریخ 14 آبان 1353 با شمارهٔ ثبت 1012 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در سال 2011 در نشست سی و پنجم میراث جهانی یونسکو به همراه هشت باغ ایرانی دیگر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسید.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 229

به "باغ شاهزاده ماهان در کرمان تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ شاهزاده ماهان در کرمان تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید