با این گیاهان آپارتمانی معطر فضای خانه را عطرآگین کنید

به گزارش آیان کتاب، گیاهان آپارتمانی از دیرباز به علت زیبایی و توانایی بعضی از آن ها در تصفیه هوا، مورد توجه و تمجید قرار گرفته اند. علاوه بر زیبایی، استفاده از گیاهان معطر رنگ و طراوت فوق العاده ای به فضای منزل می بخشد و هوای داخل خانه را سرشار از عطر خوش می نماید. در ادامه با معرفی خوشبوترین گیاهان آپارتمانی با ما همراه باشید:

با این گیاهان آپارتمانی معطر فضای خانه را عطرآگین کنید

1- اسطوخودوس

به گزارش راهنماتو، گیاه اسطوخودوس یا لاوندر یکی از خوشبوترین گیاهان دنیا است که انواع مختلفی دارد. هر کدام از این گیاهان در زمان شکوفایی گل هایی با رنگ، فرم و میزان های مختلف و برگ هایی با شکل و رنگ متفاوتی دارند. اسطوخودوس انگلیسی و فرانسوی از جمله گیاهان آپارتمانی هستند که بخوبی در گلدان رشد می نمایند. اسطوخودوس برگ هایی با رنگ آبی- بنفش پررنگ، صورتی روشن و سفید دارد و زمان شکوفه دادن آن فصل تابستان است. اسطوخودوس فرانسوی از اوایل تابستان تا اواخر پاییز گل می دهد و گل هایی به رنگ بنفش روشن دارد.

2- گاردنیا

گاردنیا گیاهی محبوب با گل های سفید بسیار زیبا است که رایحه بسیار معطری دارد. با اینکه نگهداری این گیاه کمی سخت است، اما از جمله گیاهانی است که به علت زیبایی و بوی خوش خود مورد توجه بسیاری از علاقمندان به نگهداری گل و گیاه قرار گرفته است. این گیاه به نور زیاد، رطوبت و نور غیر مستقیم خورشید احتیاج دارد. گاردنیا در تابستان گل می دهد و استشمام بوی خوش آن می تواند سبب کاهش استرس اکسیداتیو در بدن شده و تاثیرات مثبتی در خلق و خو ایجاد کند.

3- هویا

گل هویا یا پیچ شمعی یکی از زیباترین گیاهان رونده و پیچ آپارتمانی است که با گلهای ظریف و خوشرنگ خود می تواند جای گیاه پتوس را بگیرد. گلهای این گیاه به صورت خوشه ای و چتری با رنگبندی سفید و قرمز از خرداد تا پاییز ظاهر می شوند و عطر و بوی فوق العاده ای دارند. این گیاه اکثرا بعد از دو سالگی گل می دهد و برگ هایی ضخیم به رنگ سبز تیره و گل هایی زیبا و درخشان دارد.

4- مرکبات کوتوله

پروش درخت مرکبات کوتوله علاوه بر بهره مند کردن شما از میوه های تازه ای مانند لیمو، لیموترش، پرتقال و گریپ فروت رایحه خوشی را در فضای منزلتان پخش می نماید. میزان این گیاهان مینیاتوری به قدری است که به راحتی درون یک گلدان جای می گیرند و گزینه مناسبی برای قرار دادن در یک حیاط کوچک یا باغ هستند. شما می توانید این گیاهان را در هنگام گل دهی به داخل منزل آورده و فضا را از بوی خوش آن ها لبریز کنید.

5- یاس نارنجی

یاس نارنجی یک گیاه همواره سبز و بادوام است که گل های سفید و معطر آن عمدتا در بهار و اوایل تابستان ظاهر می شوند. بهتر است این گیاه را درون یک گلدان بکارید و در باغ یا حیاط کوچکتان قرار دهید و مانند مرکبات کوتوله تنها در زمان گلدهی آن را به داخل منزل منتقل کنید.

6- سنبل

گل سنبل یکی از زیباترین گل های آپارتمانی است که در دسته گیاهان معطر قرار می گیرد. این گیاه گونه های مختلفی دارد که هر کدام ویژگی و رنگ مخصوص به خود را دارند. سنبل در اوایل بهار شکوفه می دهد و تا سال بعد استراحت می نماید. گل سنبل با فصل بهار عجین شده است و عطر خوش آن حس و حال فوق العاده ای به فضای درون خانه می بخشد.

7- فریزیا

گل فریزیا یکی از خوشبوترین گل های دنیا می باشد که دارای 14 گونه مختلف است. این گل به قدری خوشبو است که در صنعت عطرسازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب فریزیاها در زمستان یا اوایل بهار گل می دهند و می توان آن ها را به عنوان گیاهان خانگی نیز نگهداری کرد. ارتفاع این گیاه معمولا بین 30 تا 60 سانتی متر است و طول ساقه آن به 15 تا 32 سانتی متر می رسد.

8- یاسمن

گل یاسمن یا استفانوتیس یک گیاه آپارتمانی است که به خاطر گل های سفید و رایحه خوبش شناخته می گردد. این گیاه برگ هایی بیضی شکل به رنگ سبز روشن دارد و گل های آن از اوایل زمستان تا اوایل بهار شکوفا می شوند. این گیاه بسیار معطر به رنگ های نارنجی، زرد، صورتی و سفید دیده می گردد و در شرایط مطلوب می تواند تا ارتفاع یک متر هم رشد کند.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: ayanketab.ir شناسه مطلب: 1222

به "با این گیاهان آپارتمانی معطر فضای خانه را عطرآگین کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این گیاهان آپارتمانی معطر فضای خانه را عطرآگین کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید